Ga naar de inhoud

Club Brugge wint prestigieuze marketingprijs voor campagne rond boeren

 vr 2 juni 2023 20:00

Dan toch een trofee voor Club Brugge dit seizoen. Blauw-zwart heeft een prestigieuze marketingprijs gewonnen op de Creative Belgium Awards. Het kreeg de erkenning voor zijn "Boeren voor Boeren"-campagne in de categorie Brand Experience.

Het was een opvallend initiatief eerder dit seizoen. Club Brugge omarmde nog maar eens zijn geuzennaam met de campagne "Boeren voor Boeren", waarbij er wekelijks groenteboxen - samengesteld door lokale landbouwers - op te halen waren in het Jan Breydel.

 

"Boer zijn is een schone stiel, maar het is ook een harde stiel. Maar als boeren elkaar nodig hebben, dan helpen we elkaar", klonk het toen.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen (𝕏). U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Die originaliteit ziet blauw-zwart nu beloond met een prestigieuze erkenning op de "Oscars" voor de Belgische creatieve sector.  Traditioneel kapen grote marketingbureau's alle prijzen weg, maar nu mocht ook Club Brugge - in het gezelschap van creative agency Mutant - met een prijs pronken.


Naast een Gouden Hoedje (van "chapeau, goed gedaan") in de categorie Brand Experience viel de uittredend landskampioen nog zes keer in de prijzen, onder meer met zilver in de categorie Cultural & Social behaviour en Corporate purpose.


De prijs werd opgehaald door CBO Bob Madou en Communications Director Kirsten Willem. 

Club Brugge en creative agency Mutant namen vrijdagavond de prijs in ontvangst.
Gerelateerd: