meest recent
- 12:20Bert en Bavo gaan olympisch skateboarden met Lore Bruggeman: "Adrenalinekick na de angst"
- 12:19Julien Watrin trekt na chemotherapie loopschoenen weer aan: "Ik wil mijn club helpen en plezier maken"
- 12:12POLL: Wie is halfweg de Champion's Play-offs voor jou dé titelkandidaat?
- 11:56EK judo live: Willems wint eerste kamp, kan Duyck verrassen?
- 11:49Nico Hulkenberg wisselt na dit seizoen van F1-stal en trekt van Haas naar Sauber
- 11:36NBA: LA Lakers op drempel van exit, Joel Embiid maakt het bont (maar wint wel)
- 11:30"Ik dacht dat het gedaan was met mij": Steff Cras getuigt over vreselijke val in het Baskenland
- 09:32Houdt Thibau Nys zijn gele trui vast in nieuwe tijdrit in Romandië?
- 25/04Bekijk de goals uit Antwerp - Union (0-3)
- 25/04Mooie peptalk van coach Blessin na de match
- 25/04Amoura glijdt veel te onbezonnen door op Wijndal en pakt domme gele kaart
- 25/04Ruim verslag van match 4 in de volleybalfinale: Roeselare-Maaseik
- 25/04Het journaal 19u met o.a. winst voor Thibau Nys in de Ronde van Romandië
- 25/04Belgische turners grijpen naast EK-teamfinale
- 25/04Club Brugge blaast onherkenbaar Genk weg met 4-0
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
"Piloot helikoptercrash Kobe Bryant was gedesoriënteerd door de wolken"
Ruim een jaar geleden kwam NBA-legende Kobe Bryant om het leven na een helikoptercrash. Uit onderzoek blijkt dat de fout voornamelijk bij de piloot lag.
Op 26 januari 2020 stortte Kobe Bryant met zijn privéhelikopter neer in de heuvels van Calabassas, in Californië.
Samen met Bryant kwamen ook zijn 13-jarige dochter Gianna, de piloot zelf en 6 andere inzittenden om het leven.
Al snel werd een technisch defect uitgesloten. Volgens onderzoekers van de National Transportation Board (NTSB) is de piloot in de fout gegaan.
"De piloot is tijdens de helikoptervlucht gedesoriënteerd geraakt door de dikke wolken", klinkt het.
"Maar eigenlijk mocht hij niet door het wolkendek vliegen. Piloten moeten kunnen zien waar ze naartoe vliegen."
Dat de piloot ruimtelijk gedesoriënteerd was, bewijst ook het volgende: "Net voor de crash meldde de piloot dat het toestel aan het stijgen was, maar eigenlijk was het snel aan het dalen. Hij kon de gegevens op de monitoren niet langer correct interpreteren", zeggen de onderzoekers.
De piloot had dus moeten beslissen om niet op te stijgen. "Maar de piloot wilde Bryant niet teleurstellen en wou de helikoptervlucht absoluut laten doorgaan”, klinkt het nog.