Ga naar de inhoud

Wout van Aert gaat in zee met sinaasappelmerk Cibel

 vr 5 oktober 2018 12:16
Wout van Aert poseert met zijn nieuwe regenboogtrui.

Wout van Aert rijdt dit veldritseizoen met een Cibel-shirt rond. Het sinaasappel- en clementinemerk wordt hoofdsponsor van de veldrijder. Daarnaast heeft de wereldkampioen ook Domo Elektro, Heylen Vastgoed en G&V Energy Group als geldschieter kunnen strikken.

Van Aert stelt privésponsors voor

Sinds hij zijn contract bij Sniper Cycling half september verbrak, reed Wout van Aert in een zelf ontworpen uitrusting rond. Dat shirt ruilt de wereldkampioen vanaf komend weekend in voor een nieuw (merken)tenue. 

 

Zo zullen Cibel, Domo Elektro, Heylen Vastgoed en G&V Energy Group het shirt van Van Aert sieren. Ze bieden Van Aert de financiële zekerheid die hij nodig heeft om het veldritseizoen zonder kopzorgen af te werken.

 

De ploeg zal Cibel-Cebon Offroad Team heten, maar is geen ploeg met meerdere renners. Het is een eenmansploeg, met de vader van Van Aert als ploegleider.

Van Aert: "Ik wil iedereen heel hard bedanken"

Van Aert: "De hele situatie heeft op mij gewogen"

"Dit is een grote opluchting. Ik wil al deze sponsors heel hard bedanken. Ik ben heel blij dat ik nog eens met een goed gevoel opgestaan ben om deze persconferentie te kunnen geven", zei Van Aert vanmiddag op een druk bijgewoonde persconferentie.


"Het zijn moeilijke weken geweest. Onvoorziene omstandigheden hebben geleid tot een onvoorziene ploeg die in heel korte tijd op poten gezet is."

 

"Je hebt op een bepaald moment het gevoel dat je er helemaal alleen voor staat, maar niks bleek minder waar. Ik heb heel veel steun gekregen."

 

"Toen ik in de VS aan het crossen was, sijpelde vanuit België het leuke nieuws binnen dat dit mooie project in de pijplijn zat. Ik geef toe dat de hele situatie op mij gewogen heeft, maar dit project gaf me positieve energie. Ik ben nu supergemotiveerd om een nieuwe start te maken."


Of Van Aert met deze sponsors ook het wegseizoen 2019 gaat afwerken, kon hij nog niet kwijt. "Dat is iets dat we later wel zullen bekijken. Ik heb het de voorbije weken te druk gehad om daarmee bezig te zijn. Ik kijk voorlopig niet verder dan de cross van komend weekend."

Interview met Wout van Aert:

"Winst van truienverkoop voor To Walk Again"

"Ik heb tot slot nog een leuk nieuwtje", besloot Van Aert. "Op de achterkant van mijn shirt prijkt To Walk Again, de organisatie (die Marc Herremans in 2003 oprichtte en die mensen met een fysieke beperking aanmoedigt om te blijven sporten, red)  waar ik peter van ben."

 

"Met deze trui kunnen we To Walk Again extra aandacht geven. Naast het shirt dat ik in wedstrijden draag - met de regenboog horizontaal erop - zal ik een ander shirt met mijn sponsors te koop aanbieden, maar dan alleen met de regenboog op de mouwtjes. De opbrengst van die verkoop gaat integraal naar To Walk Again."

Tweets:

Nog een cadeau voor Van Aerts manager Jef: