Na "DEVILTIME" is er nu "FLAMETIME": fandorp en Walk of Flame in Leuven voor de Red Flames

    De Red Flames wakkeren samen met de fans het EK-vuur aan.

    Volgende maand staat het vrouwenvoetbal volledig in het teken van het EK voetbal in Engeland. De KBVB zet met de campagne "#FLAMETIME" alle zeilen bij om ook de fans van de Red Flames klaar te stomen voor het kampioenschap. Zo komen er - onder meer - een supportersdorp en "Walk of Flame" in het centrum van Leuven.

    Een eigen fandag en eigen shirts hebben de Red Flames sinds kort. De voetbalbond doet daar nu nog een schepje bovenop met "#FLAMETIME", een grote publiciteitscampagne die volledig opgehangen wordt aan onze nationale dames.

     

    "Met #FLAMETIME lanceren we een variant op de geslaagde #DEVILTIME-campagne van vorig jaar", zegt Manu Leroy, directeur marketing en communicatie van de KBVB. 

     

    "De campagne wil het enthousiasme van onze supporters voor het EK van de vrouwen aanwakkeren en wil onze vrouwelijke toppers een extra duwtje in de rug geven om zichzelf te overtreffen tijdens dit toernooi.” 

    De Walk of Flame is de ideale manier om de Red Flames extra in de verf te zetten en tegelijk de naamsbekendheid van onze speelsters op te krikken.

    Katrien Jans van de KBVB

    Het speerpunt van de #FLAMETIME-campagne wordt het fandorp in Leuven, de thuisstad van de Flames. Op zondag 10 juli opent de KBVB een heus supportersdorp op het Martelarenplein. 

     

    Supporters zullen er - gratis - alle matchen van de Flames kunnen bekijken op een groot scherm, terwijl MNM en StuBru van daaruit live radio maken. 

     

    Wie wil, kan al enkele uren voor de match naar het fandorp afzakken en zich uitleven met tal van randactiviteiten, zoals een pannakooi, voetbaldarts en een obstacle run.

     

    Volgende week maandag al doopt de KBVB de Bondgenotenlaan in Leuven om tot een Hollywood-achtige "Walk of Flame", mét de bijhorende sterren. 

     

    Tussen het Martelarenplein en het Justus Lipsiusplein prijken tot eind juli alle geselecteerde Flames op hun eigen "Hollywood-ster", omringd door banners met foto’s van de selectie die de Belgische eer in Engeland zal verdedigen.  

     

    Katrien Jans, women's football manager van de KBVB: "De Flames zijn onze

    nationale voetbalheldinnen. Zo’n Walk of Flame is dus zeker op zijn plaats. Bovendien is het de ideale manier om de selectie extra in de verf te zetten en tegelijk de naamsbekendheid van onze speelsters op te krikken."

    Pronostiekjes en vlammetjes verzamelen

    De KBVB heeft ook een speelse manier uitgedokterd om de goesting van de supporters nog wat meer aan te wakkeren. Vanaf vandaag kunnen supporters speuren naar "Flames".

     

    Die "Flames" verzamel je door QR-codes te scannen via de app van de voetbalbond. Per vlammetje dat je scant, verzamel je punten. Die punten geven fans toegang tot bijvoorbeeld een rondleiding op het nationale voetbalcentrum in Tubeke en gehandtekende shirts van de Flames.  

     

    Fans kunnen hun kennis verder bijspijkeren via de RBFA-app. De reeks "Meet the Flames" geeft een unieke blik achter de schermen bij 8 speelsters.

     

    In dezelfde app kunnen supporters zich tijdens het EK aan pronostiekjes wagen. Niet voor het geld, maar voor de eer. Naast de eer is er ook een gesigneerd truitje van de Flames te winnen.

    Sporza zet ook voluit in op het EK

    Nog even ter herinnering: de Red Flames treffen in de groepsfase van het EK IJsland (10 juli), Frankrijk (14 juli) en Italië (18 juli). 

     

    Alle wedstrijden van het EK zullen live te bekijken zijn op Sporza en sporza.be. Sporza heeft verslaggevers en reportagemakers ter plaatse.

    Filmpje over #FLAMETIME: