meest recent
- 09:26De verrijzenis van Union en een vleugje toverdrank bij Club, met Hayen als Panoramix: "Een extreme make-over"
- 08:58Opnieuw trainerswissel bij Dragons: Baart vervangt Smolenaars, die naar India trekt
- 07:55Antwerp werd Riffa, maar Belgische toppers blijven razend ambitieus bij start 3x3-seizoen: "Willen echt knallen"
- 07:20BEKIJK - Van Bommel houdt de sfeer erin ondanks verlies: knuffels voor Fonske en chocolade voor Blessin
- 06:49Braziliaanse voetballegende Marta (38) zwaait na dit seizoen af bij de Seleçao
- 06:20Wielerclub Wattage verkiest Morgado als voorjaarsrevelatie, maar looft ook Pithie: "Er zit moteurke in"
- 00:01Viervoudig wereldkampioen John Higgins vervolledigt 1/8e finales op WK snooker
- 00:00Union-coach Blessin geeft bevlogen speech na eerste zege en ziet spelers weer lachen: "Soms was het te veel"
- 25/04Amoura glijdt veel te onbezonnen door op Wijndal en pakt domme gele kaart
- 25/04Mooie peptalk van coach Blessin na de match
- 25/04Bekijk de goals uit Antwerp - Union (0-3)
- 25/04Ruim verslag van match 4 in de volleybalfinale: Roeselare-Maaseik
- 25/04Het journaal 19u met o.a. winst voor Thibau Nys in de Ronde van Romandië
- 25/04Belgische turners grijpen naast EK-teamfinale
- 25/04Club Brugge blaast onherkenbaar Genk weg met 4-0
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
Sporza's coronatips met Aster Nzeyimana: "Als ik nog game, is het Red Dead Redemption"
Omdat de verveling hier en daar begint toe te slaan, geven de Sporza-gezichten tijdens de paasvakantie hun tips om de tijd op een nuttige manier te doden. Wat moet je lezen? Waarnaar moet je luisteren? En wat moet je bekijken? Vandaag: de tips van Aster Nzeyimana.
Films
- Maffiafilms: mijn favoriete films zijn klassieke maffiafilms als "The departed", "Goodfellas" en de "Godfather"-trilogie. Niet voor niets all time classics.
- "Still Walking" (Hirokazu Kore-eda): een heerlijk Japans drama uit 2008 over een gezin dat jaren geleden een zoon verloor en waar sindsdien niets meer hetzelfde is. Onlangs zag ik ook Oscarwinnaar Parasite: heel erg goed!
- "All of us" (Willem Wallyn): niet alleen erg pakkend en emotioneel, maar ook heel grappig.
TV-series
Het aantal favoriete tv-series dat ik heb, is echt niet te overzien. The usual suspects zoals "Peaky Blinders", "Narcos", "Walking Dead", "Game of Thrones", "House of Cards",... Die heb ik allemaal verslonden. Maar ook alles met geschiedenis, zoals bijvoorbeeld The Last Kingdom". De documentaire "Tiger King" is dan weer echt een mindfuck. En ook "Russian Doll" is super. Maar mijn all time favourite is wellicht "Deadwood".
Uit het voorgaande lijstje zullen jullie al begrepen hebben dat ik het omgekeerde ben van een seriesnob: ik kijk echt naar alles. Op televisie zelf hou ik het tegenwoordig vooral bij actuaprogramma's.
Boeken
Ik ben op zich geen grote boekenlezer, ik hou het meestal bij voetbalmagazines. Toch heb ik niet zo lang geleden de hele reeks van "A Song of Ice and Fire" uitgelezen, de boeken waar Game of Thrones op gebaseerd is. Die zijn echt top. Een perfecte manier om even weg te vluchten van het trieste quarantainebestaan.
Podcasts
- "The football ramble": de beste voetbalpodcast ter wereld, ik blijf er naar luisteren. Eigenlijk gaat het vaker over iets anders dan voetbal.
- "Björn in the USA" (Björn Soenens): ik vind de podcasts van Björn Soenens geweldig. Goeie storytelling en zijn stem is fantastisch. Zeker als hij oude of recente Amerikaanse verhalen opdist.
Games
- "Red Dead Redemption" (Rockstar Games): voor mij blijven dit de allerbeste games, zowel de oude als de nieuwe versies. De weinige keren dat ik nog game, speel ik dit.
- "Football Manager" (Sega): dit game blijft koning en is uiteraard véééééél beter dan FIFA. Daar hoef ik weinigen van te overtuigen, denk ik.