• home
  • video
  • pas verschenen

    KBVB stelt na 50 jaar nieuw logo voor en wil in lente 2021 verhuizen

    De KBVB bestaat volgend jaar 125 jaar en om dat te vieren heeft de Voetbalbond een nieuw logo voorgesteld. Het oude dateerde al van 1970. Volgende week wordt ook het nieuwe EK-shirt van de Rode Duivels onthuld, al circuleren er op het internet al foto's van het nieuwe rode truitje.

    De KBVB steekt zichzelf en de drie belangrijkste merken, de Rode Duivels, de Red Flames en de Fanclub 1895, in een nieuw kleedje. "We behouden de belangrijkste elementen uit het oude embleem van de Voetbalbond: de kroon, de krans en de Belgische driekleur."

     

    De letters KBVB en URBSFA maken in het nieuwe logo plaats voor RBFA (Royal Belgian Football Association). "Dat klinkt internationaler", vindt de KBVB. Een zwarte bal vormt links met een strakke, nationale driekleur de letter ‘B’ van België. In de zwarte bal passen ook de nieuwe logo’s van de Rode Duivels, de Red Flames en 1895. De Voetbalbond trekt de nieuwe visuele identiteit door in alle communicatie.

     

    Om de 125e verjaardag te vieren komt er ook een fotoboek uit in 2020. In januari zal het gala van de Gouden Schoen ook in het teken staan van de 125e verjaardag van de KBVB. Daarnaast zijn er nog tal van andere activiteiten, zoals een tentoonstelling, een theatervoorstelling en een legend’s game.

    Dit wordt hoogstwaarschijnlijk het nieuwe shirt van de nationale ploegen

    KBVB verhuist in lente 2021 naar gloednieuw complex in Tubeke

    Peter Bossaert, CEO van de KBVB, plakte op de voorstelling van het logo ook een datum op de verhuis van de Voetbalbond naar Tubeke: "tussen maart en mei 2021". De KBVB kondigde vorig jaar al aan te willen verhuizen naar Tubeke, waar een nieuw bondsgebouw uit de grond gestampt zal worden op de terreinen van het Belgian Football Center. "De stedenbouwkundige vergunning is aangevraagd."

     

    Er komen 4 nieuwe terreinen op de site, een congrescentrum, nieuwe kleedkamers en dus een nieuw bondsgebouw. De KBVB zet daarbij in op ecologie. "Er komen zonnepanelen en eens de werkzaamheden klaar zijn, zullen er alleen elektrische mobiliteitsoplossingen gebruikt worden in en rond het centrum."

    Peter Bossaert: "Dit verhaal is nog niet voltooid"

    Manu Leroy: "Het gaat niet enkel om een nieuw logo, maar om een volledig nieuwe visuele identiteit"