meest recent
- 00:05Na een jaar afwezigheid promoveert Leicester opnieuw naar de Premier League
- 26/04WK snooker: Brecel-killer David Gilbert is de eerste kwartfinalist
- 26/0436e titel lonkt voor Real Madrid na felbevochten winst tegen Sociedad
- 26/04BNXT League: 6e zege op een rij voor Antwerp Giants, Limburg United vloekt
- 26/04Nardi viert 5 maanden na horrorblessure rentree met clean sheet bij Jong Gent
- 26/04Casse is gewaarschuwd: rivaal Grigalasjvili toont olympische vorm met 3e Europese titel
- 26/04Griek Eleftherios Petrounias verovert zijn 7e Europese titel aan de ringen
- 26/04Olympische vlam begint aan reis van Athene naar Parijs
- 26/04Vlam vertrekt morgen naar Frankrijk
- 25/04Amoura glijdt veel te onbezonnen door op Wijndal en pakt domme gele kaart
- 25/04Bekijk de goals uit Antwerp - Union (0-3)
- 25/04Mooie peptalk van coach Blessin na de match
- 25/04Ruim verslag van match 4 in de volleybalfinale: Roeselare-Maaseik
- 25/04Het journaal 19u met o.a. winst voor Thibau Nys in de Ronde van Romandië
- 25/04Belgische turners grijpen naast EK-teamfinale
- 25/04Club Brugge blaast onherkenbaar Genk weg met 4-0
Maserati keert terug in autosport en racet vanaf 2023 in Formule E
Het legendarische Italiaanse automerk Maserati neemt vanaf 2023 deel aan de Formule E, het kampioenschap voor elektrische wagens. "We zijn trots dat we opnieuw in de racewereld aanwezig zullen zijn", vertelt topman Davide Grosso. In de jaren 50 werd Maserati twee keer wereldkampioen in de Formule 1 met Juan Manuel Fangio achter het stuur.
Maserati, met zijn kenmerkende drietand als symbool, werd in 1914 opgericht in Bologna en heeft zijn hoofdzetel vandaag in Modena, vlakbij concurrent Ferrari.
In het verleden was het automerk onder andere actief in de Formule 1. Het won onder meer twee keer het WK Formule 1 met Juan Manuel Fangio en 1954 en 1957. In 2010 stapte het merk uit de autosport.
Volgend jaar keert de drietand van Maserati dus terug als eerste Italiaans automerk in de Formule E. "We zijn trots dat we terug zullen zijn waar wij horen als protagonisten in de wereld van het racen", zei topman Davide Grasso.
Het WK Formule E bestaat sinds 2014. In 2023 wordt een derde generatie wagens gelanceerd, de zogenaamde Gen3, die nog krachtiger zijn.
Dat seizoen worden er dus wel wat verschuivingen verwacht. Mercedes stopt er bijvoorbeeld mee. McLaren ondertekende vorig jaar een optie om eventueel vanaf 2023 in te stappen.