Ga naar de inhoud

meest recent

In het spoor van sociale media van Red Flames: "Ze zijn toegankelijker dan de Duivels"

 di 10 april 2018 17:57
In het spoor van het socialemediateam van de Red Flames
Vanavond spelen de Red Flames hun WK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Italië. Ook een belangrijk moment voor de mensen van hun socialemediateam. Sporza trok vrijdag naar Den Dreef in Leuven en volgde hen tijdens het duel tegen Portugal.

Het is vrijdagavond 18 uur. Mensen staan aan te schuiven aan de ingang van Den Dreef, het stadion van Oud-Heverlee Leuven. Niet voor een wedstrijd van OHL, maar voor de kwalificatiewedstrijd tussen de Red Flames en Portugal. Naast fans, fotografen, cameramensen en journalisten ook Brecht Schelstraete, Content manager bij de KBVB en met zijn team verantwoordelijk voor de sociale media van de Red Flames.

"Red Flames zijn gemakkelijker om mee samen te werken dan Rode Duivels"

Schelstraete en zijn collega’s werken voor de KBVB. Ze houden zich dus niet alleen bezig met de sociale media en communicatie van de Red Flames, maar ook onder meer van de Rode Duivels. Een voorkeur hebben ze niet.

“Een Rode Duivel, een Red Flame, een scheidsrechter, een G-voetballer of een steward: voor ons is iedereen gelijk en we werken voor iedereen even graag."

“De Red Flames zijn wel heel toegankelijk om mee samen te werken. De Rode Duivels ook, maar die leven soms in een andere wereld en daar kunnen ze eigenlijk niets aan doen. De Red Flames zijn meer zoals jij en ik omdat ze, bijvoorbeeld, voetbal combineren met een studie of job.”

"Er zijn ook minder media actief rond de Red Flames. Dat zorgt voor een extra voordeel voor ons, want zo kunnen wij zelf een verschil maken."

"Het succes van de Red Flames hebben ze vooral aan zichzelf te danken"

De Red Flames zijn hot. Dat bewijst ook het record dat gehaald werd aan Den Dreef: 7101 fans stroomden toe om hun team te steunen tijdens het duel tegen Portugal. Mag hier ook een pluim op de hoed gestoken worden van het socialemediateam?

“Het succes hebben ze vooral aan zichzelf te danken. Het enige wat wij doen is, via de tools die de fans gebruiken, zoals Facebook, Twitter, Instagram en YouTube, tonen hoe de Flames zijn. Op sportief en extrasportief vlak. En daar zijn ze heel natuurlijk in."

Voor wie het nog niet wist: de Flames bleven tegen Portugal steken op 1-1.

In het spoor van het socialemediateam van de Red Flames: