• home
  • video
  • pas verschenen

    Adidas: "Te weinig tijd voor shirts Rode Duivels"

    De nieuwe uitrusting van de Duivels leidt tot ongenoegen op sociale media.

    De nieuwe shirts van de Rode Duivels ontketenen een golf van kritiek op sociale media. "We hebben een bestaande uitrusting gekozen en die zo Belgisch mogelijk gemaakt", verdedigt Adidas zich.

    "Neem een goedkoop Adidas-shirt (€32), kleef het Belgische logo erop met wat Pritt en klaar is kees!" De voetbalfans zijn niet mals voor de nieuwe shirts van de Rode Duivels, die gisteren onthuld werden.

    De uitrusting lijkt verdacht veel op een "basic" Adidas-truitje met het logo van de Koninklijke Belgische Voetbalbond opgespeld. "We hadden simpelweg niet genoeg tijd om de truitjes te maken", zegt Ken Aerts - communicatiedirecteur van de Adidas-Benelux - in La Dernière Heure.

    "Het productieproces voor een truitje duurt 18 tot 20 maanden, maar zo veel tijd hadden we niet. We hebben dan maar een bestaand shirt genomen uit onze collectie genomen en dat zo Belgisch mogelijk gemaakt."

    Toch bedraagt het kostenplaatje voor het nieuwe kleinood van de Rode Duivels 85 euro. Vanwaar dat grote prijsverschil met een doorsnee-shirt? "Er komt veel meer bij kijken dan gewoon een logo plakken op een truitje. Bovendien is de hoeveelheid Duivelse shirts beperkt."

    De controversiële truitjes