meest recent
- 00:01Viervoudig wereldkampioen John Higgins vervolledigt 1/8e finales op WK snooker
- 00:00Union-coach Blessin geeft bevlogen speech na eerste zege en ziet spelers weer lachen: "Soms was het te veel"
- 25/04Club en Anderlecht als hofleveranciers: dit waren alle doelpunten van deze speeldag in de JPL
- 25/04BEKIJK: 0-8! Prachtgoal Bakayoko helpt PSV aan monsterzege, maar (nog) geen titel
- 25/04Union herleeft helemaal na levensbelangrijke (en ruime) eerste zege in de play-offs tegen Antwerp
- 25/04Plottwist in de titelstrijd! Maaseik pakt cruciale overwinning na thriller en tiebreak in Roeselare
- 25/04BEKIJK - Hij kon het zelf amper geloven: Kevin De Bruyne zet City met heerlijke zweefkopbal op weg naar zege
- 25/04Union pakt eerste punten, Genk lijkt af te haken: dit is de stand na speeldag 5 in de play-offs
- 25/04Mooie peptalk van coach Blessin na de match
- 25/04Bekijk de goals uit Antwerp - Union (0-3)
- 25/04Amoura glijdt veel te onbezonnen door op Wijndal en pakt domme gele kaart
- 25/04Ruim verslag van match 4 in de volleybalfinale: Roeselare-Maaseik
- 25/04Het journaal 19u met o.a. winst voor Thibau Nys in de Ronde van Romandië
- 25/04Belgische turners grijpen naast EK-teamfinale
- 25/04Club Brugge blaast onherkenbaar Genk weg met 4-0
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
EF Pro Cycling pakt uit met hip nieuw shirt, tijdrithelm is al helemaal funky
Ter gelegenheid van de Ronde van Italië heeft kledingmerk Rapha de handen in elkaar geslagen met skateboardmerk Palace om het shirt van EF Pro Cycling onder handen te nemen. Het resultaat is in alle opzichten opvallend.
Omdat het roze van EF Pro Cycling nogal sterk op dat van het roze van de leiderstrui in de Giro lijkt, koos het team ervoor om het eens over een andere boeg te gooien en meteen ook wat extra reclame te maken voor sponsor Palace, een skateboardmerk.
Het veelkleurige ontwerp is een mix van zowat elke kleur in het spectrum, met pontificaal op de borst de eend van sponsor Palace. Dat alles wordt op de rug overgoten met een reusachtige zwarte Escher-driehoek met de namen van de sponsors.
"Je kunt niet anders dan lachen, je omdraaien en zeggen: "Wat??" Want ondanks alle pijn en afzien is koersen in de WorldTour toch ook gewoon fun", zegt EF-baas Mary Wittenberg.
"Het doel is om te tonen dat wielrennen voor iedereen is en dat het je aandacht én je glimlach waard is. Welkom bij skaten ontmoet fietsen in modeland."
De flamboyante EF-manager Jonathan Vaughters is trots op het ontwerp. "Waar ik het meeste van houd, is hoe de eend op de letters EF zit. Alsof hij wil zeggen: "Welkom, Palace, zet je neer en geniet van de Giro."
Uiteraard regent het voor- en tegenstanders voor het ontwerp. Onder meer Tomas Van den Spiegel, CEO van Flanders Classics, noemt het geniaal. Vaughters: "Zoveel reacties, maar de grootste gemene deler is: "Wow, dit is lelijk. Waar kan ik het kopen?""