• home
  • video
  • pas verschenen
  • win!
  • quiz & opvallend

    It's a match: Tinder en Manchester City slaan de handen in elkaar

    Tinder en Manchester City slaan de handen in elkaar.

    Manchester City en Tinder hebben vandaag een sponsordeal afgesloten. De Engelse topclub kondigde aan dat het een meerjarige samenwerking aangaat met ’s werelds populairste datingapp. Naar verluidt gaat het om een miljoenendeal tussen de twee partijen.

    Geen deal met United, City slaat toe

    Hoe de samenwerking tussen de twee partijen er precies zal uitzien, is nog 100% duidelijk. Maar Tinder wordt betrokken bij zowel het mannen- als het vrouwenelftal van Manchester City en ook zusterclub New York City FC wordt bij de deal betrokken.

    Volgens City gaan gebruikers van de dating-app en fans van de Engelse club op verschillende manieren kunnen profiteren van de samenwerking. Bijvoorbeeld door toegang tot wedstrijden en Tinder zal bovendien aanwezig zijn bij evenementen in het Etihad Stadium.

    In aanloop naar de derby tegen Manchester United heeft Tinder de huiskleuren in de app en op social media aangepast naar het lichtblauw van City. Een gigantische zeppelin vloog donderdagochtend over Manchester als startschot voor de samenwerking.

    Pikant detail: eerder deden geruchten de ronde dat Tinder een samenwerking met aartsrivaal Manchester United had afgesloten. De datingapp zou zelfs op de shirts van United te zien zijn. De deal kwam niet van de grond en daarvan profiteert stadsgenoot City nu optimaal.

    "Dit wordt een game changer"

    Bij Manchester City zijn ze in de wolken met de samenwerking. "Tinder is een enorm populair platform dat, net als voetbal, elke dag miljoenen mensen van over de hele wereld bij elkaar brengt", zegt Tom Glick, City-bestuurder.

    "Samen met Tinder kunnen we onderzoeken hoe we op een nieuwe, grappige en creatieve manier nog meer relaties tot stand kunnen brengen."

    "Tinder is in bijna 200 landen actief en de app wordt dagelijks door miljoenen mensen gebruikt. David Wyler van Tinder: "Onze gebruikers hebben duidelijk gemaakt dat ze van sport houden en van voetbal in het bijzonder. Dit wordt een game changer."