Nieuw seizoen Netflix-reeks Drive to survive... zonder Max Verstappen

    Max Verstappen weigert mee te werken aan de Netflix-reeks Drive to survive.

    Volgende week gaat in de oliestaat Bahrein het Formule 1-kampioenschap weer van start. Als opwarmer krijgen Netflix-abonnees vrijdag een nieuw seizoen van de populaire reeks Drive to survive geserveerd.  Een nieuw seizoen zonder wereldkampioen Max Verstappen.

    Het 4e seizoen van Drive to survive blikt terug op het bloedstollende Formule 1-jaar 2021, met een beklijvend duel tussen Lewis Hamilton (Mercedes) en Max Verstappen (Red Bull).

     

    De kracht van de Netflix-reeks zit 'm in de blik achter de schermen. U krijgt briefings en contractbesprekingen te zien, Formule 1-rijders in het dagelijkse leven en exclusieve interviews met coureurs en teambazen.

     

    Verstappen heeft bedankt. Hoe populair de reeks ook is, de wereldkampioen doet niet mee.

     

    "Ik vind het niet leuk om er deel van uit te maken", zei hij vorig seizoen al. De 24-jarige rijder verwijt de makers quotes uit de context te rukken en duels of discussies op te kloppen.

    "Drive to survive faket dingen"

    Max Verstappen: "Ik houd niet van dramatische shows. Geef mij liever feiten en echte dingen."

     

    "Drive to survive faket dingen die helemaal niet gebeurd zijn. Rivaliteit die er helemaal niet is."

     

    "Daarom heb ik besloten om niet meer mee te doen en geen interviews meer te geven. Dan kunnen ze ook niks laten zien", redeneert hij.


    Uiteraard zal u Verstappen wel te zien krijgen in Drive to survive. Om zijn stuurmanskunsten kunnen de makers niet heen.

     

    "Ik ben een keer per ongeluk op Lewis (Hamilton, red) ingereden. Dat zullen ze wel laten zien", grapt de Nederlander.

    Ik ben een keer per ongeluk op Lewis ingereden. Dat zullen ze wel laten zien.

    Max Verstappen

    Amerikanen herontdekken Formule 1 dankzij Netflix

    Drive to survive legt de Formule 1 geen windeieren. Niet alleen pure autosportliefhebbers, ook fans van dramareeksen hebben de serie én de sport ontdekt.

     

    Vooral in de Verenigde Staten heeft de Netflix-reeks het kampioenschap een boost gekregen. Vorig jaar stegen de kijkcijfers voor Formule 1 er met maar liefst 58 procent. En met 400.000 toeschouwers groeide de grand prix van de VS uit tot de grootste race van het seizoen.

     

    Dat weet ook het Amerikaanse softwarebedrijf Oracle, vanaf dit seizoen titelsponsor van het Red Bull-team. Maar of het Max Verstappen kan overtuigen om mee te werken met Drive to survive...