Vanaf vandaag/vrijdag tot en met 30 december organiseert de Pro League de traditionele kerstactie waarin supporters kunnen bieden op gesigneerde wedstrijdshirts. De opbrengst is andermaal bestemd voor Younited Belgium, de sociale partner van de Pro League.
Het is al de zestiende keer dat de vereniging van profclubs een kerstactie organiseert. De komende twee weken kunnen fans via een online veilingplatform bieden op gesigneerde wedstrijdshirts van hun favoriete spelers uit de Jupiler Pro League, de Challenger Pro League en de Lotto Super League.
Daarnaast kan er worden geboden op onder meer gesigneerde portretten van de kersverse leden van de Hall of Fame, de door Antwerp gewonnen Challenger Pro League-beker uit 2017, een meet & greet met Pär Zetterberg en VIP-experiences bij Club Brugge, Anderlecht en Zulte Waregem.
"Samen met onze fans, tonen we ons in deze kerstperiode opnieuw solidair met wie het zwaar heeft. Younited Belgium toont al jaren de ware kracht van voetbal. Onze favoriete sport biedt mensen in nood toekomstperspectief, door hen via een team een netwerk en structuur aan te bieden en uit het isolement te halen", zegt Lorin Parys, CEO van de Pro League.
Mede dankzij onze jaarlijkse kerstactie zijn er intussen 56 Younited-teams opgericht waarin bijna 2.000 personen verspreid over het hele land hulp krijgen. Het is hartverwarmend om te zien hoe clubs, spelers, partners en fans zich al 16 jaar inspannen voor dit prachtige initiatief. Voetbal als het perfecte bindmiddel voor de samenleving."
Geen betere sport dan voetbal om passie te delen.
Younited Belgium geeft als sociale partner van de Pro League onder het motto "My Team, My Home" personen met een kwetsbaarheid een thuis in voetbalteams, biedt hen ondersteuning en perspectief.
"Geen betere sport dan voetbal om passie te delen, geen betere periode in het jaar om experten in het dagelijks overleven een hart onder de riem te steken", verduidelijkt Bert Ballegeer, coördinator van Younited Belgium.
"De kerstactie van de Pro League zet niet alleen een schijnwerper op de kracht van voetbal, ze helpt ons ook om steeds meer levens te veranderen. Dankzij de steun van de Pro League en haar fans konden wij de voorbije drie jaar ons aantal teams verdubbelen naar 56 in heel België."
Komend weekend in de Challenger Pro League (speeldag 16) dragen alle spelers het logo van Younited Belgium op hun borst. Tijdens het kerstvoetbal van 26 en 27 december dragen ook de spelers van de Jupiler Pro League het Younited Belgium-logo. Speeldag 20 wordt voor deze bijzondere gelegenheid weer omgedoopt tot de Younited Pro League.
Eind vorig jaar haalde de kerstactie een recordbedrag van 157.3650 euro op. Het gesigneerde shirt van voormalig Club Brugge-speler Antonio Nusa bracht het meeste geld in het laatje (3.023 euro).