De nieuwe Puma-shirts zonder clubembleem op de borst blijken al snel voor problemen te zorgen bij scorende voetballers. Want waar moet je nu in godsnaam je shirt kussen nadat je een wereldgoal gemaakt hebt?
Puma, kledingfabrikant van talloze Europese topclubs, lanceerde eerder deze week zijn nieuwe shirts. Opvallend in dat design is dat de clubemblemen niet op de borst prijken, maar wel verwerkt zijn in het shirt.
De meningen over de shirts zijn verdeeld en de truitjes blijken nu ook nog eens voor verwarring te zorgen op het veld. Want een voetballer wil na het scoren van een knap doelpunt wel eens graag zijn clubliefde uitdrukken door het embleem te kussen. Maar hoe doe je dat dan met die nieuwe shirts?
Fenerbahçe-speler Muhammed Gümüskaya was er in elk geval nog niet op voorbereid, wat voor een grappig tafereel zorgde in de Europa League-wedstrijd tegen Helsinki. Gümüskaya zocht immers tevergeefs een clublogo om te zoenen. Daar sta je dan, na zo'n heerlijke goal.