De organisatie van de E3 Harelbeke gaat onder druk van de Internationale Wielerunie (UCI) op zoek naar een nieuw ontwerp voor haar banner. Dat maakte het maandag bekend op Twitter. De wedstrijdorganisatoren vragen ook suggesties aan de fans.
Vorige week maandag maakte de organisatie van de West-Vlaamse voorjaarswedstrijd haar reclamecampagne publiek. Die toonde twee gebodypainte bloemenmeisjes, die verstrengeld waren tot een kikker. De twee verstrengelde bloemenmeisjes zouden op 29 maart de winnaar van de E3 Harelbeke kussen, die "volgens de traditie dan in een prins zou veranderen".
De UCI reageerde vorige week vrijdag ontzet op de banner en verplichtte de organisatie haar promotiecampagne stop te zetten. In Harelbeke werd een dag later aangeslagen gereageerd. Ontwerper Jacques Coussens meldde dat er onderhandeld zou worden met de UCI om de banner toch te behouden. Dat blijkt niet positief te zijn uitgedraaid voor de organisatie.
"Welk nieuw beeld zou volgens jullie de komende weken op onze nieuwe banner moeten/kunnen staan?", was maandagavond de boodschap op het Twitteraccount van de E3.