De ene week is de andere niet, de ene Wereldbeker is de andere niet. In Waterloo was Thibau Nys nog de primus, in Maasmechelen liep zijn ballon in het slot leeg. Nys eindigde 7e en staat nu 3e in het Wereldbeker-klassement. "Ik kon niet over mijn toeren gaan."
Thibau Nys stuurde gisteren zijn kat naar Ruddervoorde (Superprestige) en was op papier dan ook de grote favoriet in Maasmechelen (Wereldbeker), maar Nys jr. kon deze namiddag nooit zijn stempel op de cross drukken.
Nys leek op weg naar het podium, maar moest nummer 2 Eli Iserbyt laten rijden na een slipper en verloor daarna nog enkele plekken.
"Al van na de start liep het niet naar behoren", opende hij zijn analyse. "Ik voelde meteen dat het niet top was. Ook al zat ik volgens mij in het eerste gedeelte van de wedstrijd nog ietwat op mijn gemak."
"Ik kon evenwel niet echt over mijn toeren gaan en slaagde er niet in om mezelf pijn te doen."
"Ik maakte in de slotronde ook nog een stuurfout en kwam ten val. Meteen weg podiumplaats, maar ook belangrijke punten voor de Wereldbeker."
Ik voelde meteen dat het niet top was. Ook al zat ik volgens mij in het eerste gedeelte van de wedstrijd nog ietwat op mijn gemak.
"Ik heb geen echte reden voor mijn mindere dag", vond hij niet meteen een verklaring. "Het is jammer. Ik heb nog getracht er het beste van te maken."
"De ploeg zette wel een flinke prestatie neer, zeker met de zege van Lars van der Haar. Hopelijk kunnen we die lijn verder doortrekken in de Koppenbergcross van komende woensdag."
"De Wereldbeker? We zien wel wat er nog mogelijk is. Ik kwam als leider terug uit Waterloo. Vandaag eindig ik als 7e en zak ik in het klassement terug naar de 3e plaats. Het kan dus snel keren."
stand wereldbeker veldrijden mannen | ||
---|---|---|
1. | Eli Iserbyt | 208 |
2. | Pim Ronhaar (Ned) | 153 |
3. | Lars van der Haar (Ned) | 151 |
4. | Joris Nieuwenhuis (Ned) | 142 |
5. | Laurens Sweeck | 134 |
6. | Niels Vandeputte | 133 |
7. | Ryan Kamp | 127 |
8. | Toon Vandebosch | 112 |
9. | Thibau Nys | 105 |
10. | Kevin Kuhn (Zwi) | 105 |