Blij weerzien met een oude 'voetbalvriend' voor Eden Hazard. De voormalige Rode Duivel ontmoette voor een promocampagne de ballenjongen die hij in 2013 een trap gaf in een bekerduel. De veelbesproken tiener van toen is ondertussen een ondernemer met miljoenen op de rekening.
Ondanks het Madrileense einde in mineur waren er weinig momenten in de carrière van Eden Hazard die negatieve reacties uitlokten. De publiekslieveling ging viraal met flitsen en grappige fratsen, maar leek in 2013 toch één keer van zijn voetstuk te vallen.
Het moment is ondertussen historisch voetbalerfgoed: in de halve finales van de League Cup tegen Swansea gaf Hazard een tijdrekkende ballenjongen uit frustratie een stevige tik in de zij.
Onze landgenoot kreeg een rode kaart onder de neus geduwd en moest drie wedstrijden geschorst toekijken. Ondanks zijn verontschuldigingen na afloop.
"We hebben in de kleedkamer een korte babbel gehad", aldus Hazard toen. “Ik heb mijn excuses aangeboden en hij ook, daarmee is de kous af."
De naam van de toen 17-jarige zelfbewuste ballenjongen: Charlie Morgan, zoon van de toenmalige meerderheidsaandeelhouders van Swansea.
Elf jaar later duikt hij weer op aan de zijde van Hazard. In zijn eerste Instagram-post sinds de aankondiging van zijn afscheid glundert de ex-Rode Duivel naast Morgan.
"Een fijne zaak aan een pensioen is dat je opnieuw kunt afspreken met oude vrienden. Je hebt het ver geschopt", schrijft Hazard onder een handjevol foto's voor zijn 27 miljoen volgers.
Ondernemer en miljonair
Dat Hazard zo uitpakt met zijn opvallende reünie is geen toeval - en wellicht evenmin omdat er na het incident een innige vriendschapsband groeide tussen de twee.
Sinds het veelbesproken moment in Swansea zat Morgan namelijk allerminst stil. De Welshman maakte de voorbije jaren naam en faam door het hyperpopulaire vodkamerk Au Vodka uit de grond te stampen, samen met een jeugdvriend.
Het merk was de voorbije jaren de best verkopende sterke drank van zijn soort in het Verenigd Koninkrijk. Morgan kreeg zelfs een plekje in de Young Rich List van de Britse kwaliteitskrant The Times, dat zijn fortuin op zo'n 40 miljoen euro schat.
De jonge ondernemer strikte de voorbije jaren grote namen als bokslegende Floyd Mayweather en voetbalicoon Ronaldinho om zijn product te promoten. Ongetwijfeld casht ook Hazard een mooie som voor de reclamestunt.
Het leven van een voetballer op pensioen kan duur zijn ...