meest recent
- 26/07Amper 11-jarige Chinese skateboardster Zhen Haohao is de jongste olympiër in Parijs: "Wil me gewoon amuseren"
- 26/07Ook deze Belgen branden van ambitie: "Casse heeft goed gepiekt, Plasschaert en Chaari zijn kampioenschapsatleten"
- 26/07Welke gevolgen heeft blessure van Julie Allemand voor de Cats? "Er zal flink geschoven moeten worden"
- 26/07Tienkamper Jente Hauttekeete wordt dan toch niet opgevist voor de Spelen: "Nu taak om hem op te vangen"
- 26/07"REM-CO E-VE-NE-POEL!": atleten die hun eigen naam zeggen op olympische website, werken op lachspieren
- 26/07Volle wielen moeten Van Aert wattagewinst opleveren: "Maar als er zijwind staat, kan het gevaarlijk worden"
- 26/07Van verjonging over geldnood tot jaar van bevestiging: Tom Boudeweel ziet clubs "smeken om grote transfer"
- 26/07Bondscoach van Canadese voetbalsters moet stap opzij zetten na droneschandaal
- 26/07Cedric Van Branteghem: "De openingceremonie zal zeker en vast een ode zijn aan de sport"
- 26/07Olaf Spahl: "De doelstelling is om het beter te doen dan in Tokio"
- 25/07VIDEO - Girmay wint in Herentals, voor Cavendish en De Lie
- 25/07VIDEO - Tijdrijders moeten zaterdag al aan de bak: "Eerste en laatste 5 kilometers zijn op slechte wegen"
- 25/07VIDEO - Parijs is klaar voor de Spelen: "De Parijzenaars willen dat het hier begint"
- 25/07Lucas Henveaux: "In de heats is het de bedoeling om een perfecte race te zwemmen, bij een finale zal het gameplan veranderen"
- 25/07Brigitte Becue: "Ik hoop vooral dat Roos geniet van de race die ze zwemt"
- 25/07Roos Vanotterdijk: "Ik ben hier vooral om te genieten en plezier te hebben"
Een blik op de reclamemachine Romelu Lukaku: na Maserati en Versace nu ook... Crocs
![Romelu Lukaku is Crocs-ambassadeur geworden. Zouden ze ook een voetbalvariant hebben?](http://images.vrt.be/width960/2021/12/10/00659757-59c5-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg)
Hij is het equivalent van Times Square bij de Rode Duivels. Geen Belgische voetballer die zijn sponsors zo goed in de verf zet als Romelu Lukaku. Na reclame voor premiummerken als Maserati en Versace is de spits nu ambassadeur van Crocs. U lacht? Justin Bieber en Kanye West gingen hem nochtans voor.
Ziet u het eerste doelpunt van Romelu Lukaku nog precies voor ogen? Of de beelden van zijn eerste invalbeurt? Wellicht is het flink nadenken.
Maar wat als we u herinneren aan zijn reclamespot voor Kinder Bueno? Die beelden uit 2010 haalt u ongetwijfeld makkelijker voor de geest. Op dat bewuste moment was Lukaku nog een tienerfenomeen bij Anderlecht.
Sindsdien ontwikkelde de spits zich aan een razend tempo verder op het veld én in de reclamewereld.
Want net als de interesse van topclub nam ook de interesse van merken toe om zich aan de Rode Duivel te verbinden. Vooral sinds Lukaku in 2018 een deal sloot met het Amerikaanse Roc Nation, het managementbureau van Jay-Z, explodeerde het aantal samenwerkingen.
![Deel van het collectief geheugen: de Kinder Bueno-spot van Romelu Lukaku.](http://images.vrt.be/width960/2021/12/10/a7a546f7-59b2-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg)
Luxemerken
Zo promootte Lukaku de voorbije jaren al onder meer het parfum van Abercrombie & Fitch, de scheermesjes van Gillette en de spelconsoles van Sony.
Na zijn transfer richting Inter verbond Lukaku zich bewust aan Italiaanse luxemerken zoals Versace en Maserati, twee sectoren die onlosmakelijk gelinkt zijn aan het land. De recordschutter showt de flitsende outfits en wagens met een natuurlijke flair op zijn sociale media.
"Romelu laat zich horen en is daardoor een rolmodel", vertelde Michael Yormark, CEO van Roc Nation eerder in De Tijd. "Het is aan Romelu te kiezen op welke kansen hij ingaat. We overleggen constant over waar hij staat en waar hij naartoe wil."
Romelu laat van zich horen en is daardoor een rolmodel.
Dat is nu blijkbaar comfortabel schoeisel. Lukaku kondigde gisteren namelijk aan dat hij ambassadeur wordt voor... Crocs. Het merk van plastic klompen was een tiental jaar geleden razend populair, maar werd vervolgens vooral aanzien als een fashion crime.
Alleen zijn de schoenen sinds de coronapandemie aan een flinke comeback bezig. Onder meer doordat sterren als Justin Bieber en Kanye West de hype naar een ongekende hoogte stuwden.
En dus schuift ook Lukaku zijn maatje 47 met veel plezier in gepersonaliseerde klompen.
"Trots om een Crocs-ambassadeur te zijn. Let's Gooo!"