meest recent
- 19/04Straf statement: Tchalou stuurt Asterix Avo dankzij kolkende zaal huiswaarts met 3-0-nederlaag in titelfinale
- 19/04BEKIJK - "Wulle gon no iejste!": Timmy Simons incasseert champagnedouche en zwengelt feestje bij Dender aan
- 19/04Anderlecht herpakt zich tegen Gent en legt druk bij Standard en OHL
- 19/04Dender keert na 15 jaar terug naar eerste klasse met klinkende zege: "Konden we alleen maar van dromen"
- 19/04BNXT League: dominant Luik speelt nummer 2 Den Bosch van het kastje naar de muur
- 19/04Dubbel feest in Antwerpen: Beerschot viert titel, Patro Eisden Maasmechelen op valreep in top 6
- 19/04BEKIJK - Heerlijke volley van Dewaele loodst KV Oostende naar veilige wateren na erg woelig seizoen
- 19/04Dender viert promotie, ook euforie bij KVO en Patro: ontdek alle uitslagen van de slotspeeldag in tweede klasse
- 19/04Grote hervorming van de wereldbekerkalender
- 19/04Evenepoel: "Ik voel me beter, alles gaat vrij goed"
- 19/04Pogacar is topfavoriet voor Luik-Bastenaken-Luik
- 19/04Bart Verhaeghe (Club Brugge): "Denk dat we te sterk waren voor de vorige trainer"
- 18/04Ruim verslag van PAOK - Club Brugge (0-2)
- 18/04BEKIJK - Een kansenkermis zonder échte climax: dit was Club Brugge-PAOK van vorige week
- 18/04BEKIJK - Rappende Julie Vanloo verbaast Otto-Jan Ham met stukje Eminem
- 17/04BEKIJK: Katarzyna Niewiadoma gaat over Demi Vollering en heerst op de Muur van Hoei
Een blik op de reclamemachine Romelu Lukaku: na Maserati en Versace nu ook... Crocs
Hij is het equivalent van Times Square bij de Rode Duivels. Geen Belgische voetballer die zijn sponsors zo goed in de verf zet als Romelu Lukaku. Na reclame voor premiummerken als Maserati en Versace is de spits nu ambassadeur van Crocs. U lacht? Justin Bieber en Kanye West gingen hem nochtans voor.
Ziet u het eerste doelpunt van Romelu Lukaku nog precies voor ogen? Of de beelden van zijn eerste invalbeurt? Wellicht is het flink nadenken.
Maar wat als we u herinneren aan zijn reclamespot voor Kinder Bueno? Die beelden uit 2010 haalt u ongetwijfeld makkelijker voor de geest. Op dat bewuste moment was Lukaku nog een tienerfenomeen bij Anderlecht.
Sindsdien ontwikkelde de spits zich aan een razend tempo verder op het veld én in de reclamewereld.
Want net als de interesse van topclub nam ook de interesse van merken toe om zich aan de Rode Duivel te verbinden. Vooral sinds Lukaku in 2018 een deal sloot met het Amerikaanse Roc Nation, het managementbureau van Jay-Z, explodeerde het aantal samenwerkingen.
Luxemerken
Zo promootte Lukaku de voorbije jaren al onder meer het parfum van Abercrombie & Fitch, de scheermesjes van Gillette en de spelconsoles van Sony.
Na zijn transfer richting Inter verbond Lukaku zich bewust aan Italiaanse luxemerken zoals Versace en Maserati, twee sectoren die onlosmakelijk gelinkt zijn aan het land. De recordschutter showt de flitsende outfits en wagens met een natuurlijke flair op zijn sociale media.
"Romelu laat zich horen en is daardoor een rolmodel", vertelde Michael Yormark, CEO van Roc Nation eerder in De Tijd. "Het is aan Romelu te kiezen op welke kansen hij ingaat. We overleggen constant over waar hij staat en waar hij naartoe wil."
Romelu laat van zich horen en is daardoor een rolmodel.
Dat is nu blijkbaar comfortabel schoeisel. Lukaku kondigde gisteren namelijk aan dat hij ambassadeur wordt voor... Crocs. Het merk van plastic klompen was een tiental jaar geleden razend populair, maar werd vervolgens vooral aanzien als een fashion crime.
Alleen zijn de schoenen sinds de coronapandemie aan een flinke comeback bezig. Onder meer doordat sterren als Justin Bieber en Kanye West de hype naar een ongekende hoogte stuwden.
En dus schuift ook Lukaku zijn maatje 47 met veel plezier in gepersonaliseerde klompen.
"Trots om een Crocs-ambassadeur te zijn. Let's Gooo!"