De E3 Harelbeke heeft zijn nieuwe poster voorgesteld. Het vorige campagnebeeld, twee gebodypainte bloemenmeisjes, moest van de UCI verdwijnen. "Door onvoorziene omstandigheden viel onze kikker van zijn troon", lanceert de organisatie spottend het nieuwe - en minder orginele - ontwerp.
Twee weken geleden maakte de E3 Binckbank Classic haar reclamecampagne bekend. Die toonde twee gebodypainte bloemenmeisjes, die verstrengeld waren tot een kikker. De twee verstrengelde bloemenmeisjes zouden op 29 maart de winnaar kussen, die "volgens de traditie dan in een prins zou veranderen".
Maar de UCI kon het campagnebeeld niet smaken en verplichtte de organisatie uiteindelijk om de poster te bannen. De E3 Harelbeke maakte van de nood een deugd en schakelde ook de hulp in van het publiek in de zoektocht naar een nieuwe poster.
Nu heeft de organisatie officieel de nieuwe campagne voorgesteld. De twee vrouwen zijn vervangen door een andere kikker. Erg gelukkig ziet het diertje er wel niet uit op zijn rug met zijn handen op zijn buik. "Onze kikker is door onvoorziene omstandigheden van zijn troon gevallen", klinkt het met een kwinkslag. De slogan "Wie kroont zich tot de prins in Harelbeke?" heeft de controverse wel overleefd.