Sporza WK App: veelgestelde vragen

 di 10 juni 2014 10:42
Tijdens het WK kunt u tot in de details genieten van alle wedstrijden, matchfases en meer in de (gratis!) Sporza WK App. Dit moet u weten voor u hem installeert.

Over de Sporza App

1. Wat is de Sporza WK App?

In de Sporza WK App kunt u tijdens het WK alle wedstrijden live bekijken. De belangrijkste matchfases kunt u meteen herbekijken door te klikken op een speciale tijdslijn onder de livestream. Op die manier spoelt u eenvoudig terug in de wedstrijd.

Wilt u zelf voor regisseur spelen? Dat kan. U kunt elk fragment uit een wedstrijd bekijken vanuit het camerastandpunt dat u zelf kiest.

Er zijn bovendien ook verschillende livestreams: 2 camera's zijn gericht op de belangrijkste spelers van elk team, 2 camera's staan gericht op de bank en een laatste livestream bevat vooral tactische analyses.

Daarnaast kunt u de statistieken bestuderen van de verschillende landen en hun spelers.

2. Waar download ik de Sporza WK App?

De WK App is terug te vinden in de App Store of de Google Play Store. U zal hem vinden als u zoekt op 'Sporza', maar u kunt hem ook rechtstreeks bereiken via deze links:

3. Hoeveel kost de Sporza WK App?

De Sporza WK App kost niets en is helemaal gratis te downloaden. Er zijn ook geen kosten verbonden aan het herbekijken van wedstrijden of fragmenten ervan.

U moet uiteraard wel rekening houden met eventueel dataverbruik.

4. Wat als het WK is afgelopen?

Verwijder na het WK de Sporza App zeker niet van uw toestel. De app blijft verder bestaan, weliswaar met algemene Sporza-inhoud.

U zult ook regelmatig updates ontvangen, zodat we u via de app steeds beter kunnen bedienen.

5. Kan ik de app downloaden in het buitenland?

De Sporza app is enkel beschikbaar in de Belgische app stores. De reden hiervoor is dat de app zich richt tot het Belgische doelpubliek. Elk land heeft zijn eigen app en het is niet de bedoeling dat Sporza concurreert met de apps van de rechthebbenden van de uitzendrechten in andere landen.

Bovendien zou de inhoud van de app een teleurstellende ervaring zijn in het buitenland vanwege een verplichte geoblocking van videomateriaal. U kan wel steeds terecht op m.sporza.be voor het meest recente WK-nieuws.

6. Kan ik de app gebruiken in het buitenland?

Omwille van auteursrechtelijke afspraken (geoblocking) met de Fifa, zijn de beelden niet beschikbaar in het buitenland. Voor wie de app in België heeft gedownload, is de inhoud van de applicatie in het buitenland beperkt. De gebruikerservaring is het beste in België. Dit geldt ook voor onze mobiele website m.sporza.be.

7. Kan ik de artikels van de Sporza-website lezen op de app?

U kunt via de newsfeed op de app alle artikels van de Sporza-website rond het WK bekijken. U krijgt wel enkel de korte inhoud van het artikel. Om het volledige artikel te lezen, surft u naar de Sporza-website.

De technische werking van de Sporza App

8. Wat zijn de minimumvereisten?

De app is beschikbaar voor iOS en Android, voor iPhones, iPads en ook Android-phones en Android-tablets.

Voor iOS is het minimum 7.0, voor Android is dat 4.0.

9. Waarom is de app niet beschikbaar voor Windows?

We beseffen dat we sommige van onze kijkers teleurstellen door de Sporza app niet voor Windows gebruikers beschikbaar te maken.
Omdat de kostprijs voor de ontwikkeling van een app in verhouding moet staan tot het bereik van het doelpubliek, moeten hierover keuzes gemaakt worden. De populariteit van de Windows Phone was nog te laag om de meerkosten te verantwoorden. Door de App aan te bieden voor Android 4.0 en iOs 7.0 gebruikers dekken we momenteel 85% van de mobiele markt. Windows Phone-gebruikers kunnen wel terecht op m.sporza.be voor het recentste WK-nieuws. Niet alleen voor het wedstrijdschema, maar ook voor de samenvattingen en leuke filmpjes uit Brazilië.
Ondertussen blijven we de marktevolutie volgen en zullen we in de toekomst zeker rekening houden met de Windows Phone gebruikers.
 

10. Help, de video's laden niet bij mij!

Waarschijnlijk ligt dit aan uw verbinding met het internet. Als u op een WiFi-verbinding surft, controleer dan even uw verbinding.

Vaak doet het aan/uit-zetten van die verbinding al wonderen. Bekijkt u de beelden via een mobiele verbinding (3G of 4G), controleer
dan eerst of een andere app wel verbinding kan maken met het internet.

Als dat ook niet zo is, dan hebt u waarschijnlijk een verkeerde
instelling. Zet uw toestel even in vliegtuigmodus en het probleem zou opgelost kunnen zijn.

11. Hoe groot is mijn dataverbruik?

De videoweergave is geoptimaliseerd voor het toestel en de verbinding waarover u beschikt. Hoe beter de verbinding, hoe beter de videokwaliteit, maar dus ook hoe groter uw dataverbruik.

Het dataverbruik hangt ook af van de duur van uw verbinding.

Let op! Als u in het buitenland over het mobiele datanetwerk deze app gebruikt, dan kan uw provider extra roamingkosten aanrekenen.

12. Werkt de app in alle browsers?

Het is een native app, dus niet via een browser bereikbaar. Gewoon downloaden op uw iPhone en/of iPad of op de Android-phone en/of Android-tablet.