meest recent
- 12:12Bom bij Westerlo: Rik De Mil ontslagen, Turkse eigenaars woest na slotfase tegen Genk
- 12:09Jouw gids voor de Classic Brugge-De Panne (m/v): Sprinten of strijd voeren in De Moeren?
- 12:04Een mislukt WK voor de shorttrackers? "Neen, we leven zelfs boven onze stand"
- 11:11Wout Alleman en ploegmaat Hans Becking grijpen de macht in Cape Epic met nieuwe ritzege
- 10:53Maxim Van Gils start toch in de 2e rit van de Ronde van Catalonië: "Pijn in pols is verminderd"
- 10:50LIVE: Tadej Pogacar is topfavoriet in eerste bergrit in Ronde van Catalonië
- 10:15Lichtgeblesseerde Romelu Lukaku speelt niet mee tegen Ierland
- 10:01FOTO: Ruim 2 weken voor Parijs-Roubaix krijgt kasseistrook van Haveluy nog een flinke opknapbeurt
- 18/03Vandenbempt: "Deila heeft de opdracht bij Club helemaal verkeerd ingeschat"
- 18/03Coach Vanhaezebrouck haalt uit na salonremise in Westerlo-Genk
- 18/03Club Brugge ontslaat coach Deila, Hayen neemt over
- 18/03Bekijk de goals uit KAA Gent – Charleroi (5-0)
- 18/03Bekijk de goals uit Antwerp - Union (1-1)
- 18/03Bekijk Sportweekend van 17 maart
- 18/03Bekijk de goal uit OH Leuven - KV Mechelen (1-0)
- 18/03Bekijk de goals uit STVV - Club Brugge (2-1)
Exit Michael Masi? F1-wedstrijdleider staat onder immense druk na "nieuw" audiofragment in titelrace
Het is intussen 2 maanden geleden, maar de titelrace in Abu Dhabi is nog steeds hét gespreksonderwerp in de Formule 1. Een oud fragment doet opnieuw de ronde en brengt wedstrijdleider Michael Masi aan het wankelen. Daarin overtuigt Red Bull de Australiër om gedubbelde wagens door te laten achter de safety car. Masi stapt vrijwel meteen in het verhaal en zorgt met zijn woordkeuze - alweer - voor commotie.
Flashback naar 12 december 2021. Eén ultieme ronde besliste over wie wereldkampioen werd: de eerste keer Max Verstappen of de achtste keer Lewis Hamilton.
Er was wel een grote maar: alle rijders zaten vast achter de safety car. En tussen Hamilton en Verstappen zaten gedubbelde wagens. Zo kreeg de Nederlander geen kans om te racen voor de titel. Dat kon niet, volgens Red Bull.
En dus contacteert het team wedstrijdleider Michael Masi. "Je moet de gedubbelde wagens doorlaten", zei Jonathan Wheatley, sportief directeur van Red Bull. "Laat ze toch gewoon motorracen."
Seconden later volgde Masi het advies van Red Bull. De gedubbelde wagens mochten de safety car voorbij. Mercedes-baas Toto Wolff geloofde zijn ogen niet en pikte de microfoon op: "Neen, Michael, neen. Dit is niet correct."
"It's called a motorrace, Toto", reageerde de Australiër gevat. En laat nu net het woord motorrace - aangebracht door de heer Wheatley - in het verkeerde keelgat schieten bij heel wat F1-volgers.
Werd de wedstrijdleider te makkelijk beïnvloed door Red Bull? Volgens de Britse media is het antwoord volmondig "ja".