meest recent
- 23:42Een recordcoëfficiënt én een flinke financiële boost: de cijfers achter de halve finale van Club Brugge
- 23:01Opnieuw bij laatste 4: blessure van Lukaku én rode kaart na halfuur deren Roma niet in nieuwe zege tegen Milan
- 22:58Maaseik begint prima aan jacht op 17e landstitel met overtuigende winst tegen Roeselare
- 22:57Geen mirakel voor topfavoriet Liverpool: De Ketelaere en Atalanta beperken schade na snelle penaltygoal Salah
- 22:56Mét Club Brugge (en een return op een bijzonder moment): de halve finales en speeldata in de Conference League
- 22:29Historisch! Club Brugge schiet zich naar de Griekse hemel en staat in halve finale van de Conference League
- 22:10BEKIJK - Zorgen voor Romelu Lukaku? Rode Duivel vraagt tegen Milan zelf om zijn vervanging
- 21:59BEKIJK - De twee goals van Jutgla die Club Brugge op de rand van geschiedenis brengen
- 23:23Ruim verslag van PAOK - Club Brugge (0-2)
- 17:16BEKIJK - Een kansenkermis zonder échte climax: dit was Club Brugge-PAOK van vorige week
- 16:52BEKIJK - Rappende Julie Vanloo verbaast Otto-Jan Ham met stukje Eminem
- 17/04BEKIJK: Katarzyna Niewiadoma gaat over Demi Vollering en heerst op de Muur van Hoei
- 17/04BEKIJK: IJzersterke Stephen Williams houdt nipt stand op de Muur van Hoei en wint de Waalse Pijl
- 17/04Het journaal 13u met o.a. Barcelona-PSG en Dortmund-Atletico Madrid in de CL
- 17/04Nina Derwael turnt op brug met ongelijke leggers op het EK
- 17/04Nog 100 dagen tot de start van de Spelen: "Grote delegatie met, hopelijk, succesvolle Spelen"
Exit Michael Masi? F1-wedstrijdleider staat onder immense druk na "nieuw" audiofragment in titelrace
Het is intussen 2 maanden geleden, maar de titelrace in Abu Dhabi is nog steeds hét gespreksonderwerp in de Formule 1. Een oud fragment doet opnieuw de ronde en brengt wedstrijdleider Michael Masi aan het wankelen. Daarin overtuigt Red Bull de Australiër om gedubbelde wagens door te laten achter de safety car. Masi stapt vrijwel meteen in het verhaal en zorgt met zijn woordkeuze - alweer - voor commotie.
Flashback naar 12 december 2021. Eén ultieme ronde besliste over wie wereldkampioen werd: de eerste keer Max Verstappen of de achtste keer Lewis Hamilton.
Er was wel een grote maar: alle rijders zaten vast achter de safety car. En tussen Hamilton en Verstappen zaten gedubbelde wagens. Zo kreeg de Nederlander geen kans om te racen voor de titel. Dat kon niet, volgens Red Bull.
En dus contacteert het team wedstrijdleider Michael Masi. "Je moet de gedubbelde wagens doorlaten", zei Jonathan Wheatley, sportief directeur van Red Bull. "Laat ze toch gewoon motorracen."
Seconden later volgde Masi het advies van Red Bull. De gedubbelde wagens mochten de safety car voorbij. Mercedes-baas Toto Wolff geloofde zijn ogen niet en pikte de microfoon op: "Neen, Michael, neen. Dit is niet correct."
"It's called a motorrace, Toto", reageerde de Australiër gevat. En laat nu net het woord motorrace - aangebracht door de heer Wheatley - in het verkeerde keelgat schieten bij heel wat F1-volgers.
Werd de wedstrijdleider te makkelijk beïnvloed door Red Bull? Volgens de Britse media is het antwoord volmondig "ja".