meest recent
- 21:48Is het je ook opgevallen? Waarom in België plots veel spelers een ander shirt dragen dan hun ploegmaats
- 21:27LIVE: Bayram staat op de goede plek om de 1-1 binnen te koppen, alles te herdoen voor Anderlecht
- 20:40LIVESTREAM Memorial Van Damme: Meetingrecords voor Kipyegon, Chebet en Fabbri, Vanderelst verbetert Belgisch record
- 20:29Collignon en Bergs verliezen hun wedstrijd, Belgisch Daviscup-team moet winst aan Brazilië laten
- 20:24Kompany zag dat het goed was: Bayern blaast Holstein Kiel genadeloos omver met 6 doelpunten
- 20:08Vanaken en Talbi loodsen Club Brugge in Kortrijk naar 12 op 12 en de leidersplaats
- 20:01VIDEO - Kippenvel in het Koning Boudewijnstadion: Kevin en Jonathan Borlée zwaaien Belgisch publiek in tranen uit
- 18:49De eerste is binnen: judoka Zelemkhan Batchaev behaalt bronzen medaille op GP van Zagreb
- 19:37VIDEO - Eerste uitzege voor doeltreffend Standard
- 19:34VIDEO - Mondo Duplantis breekt meetingrecord
- 19:32VIDEO - Veel supporters langs het parcours in Limburg
- 19:30VIDEO - Lorena Wiebes wint met overmacht
- 14:35Verslag van dag 1 op de Memorial Van Damme
- 13/09Dendoncker klaar voor rentree bij Anderlecht
- 13/09België rekent op Philipsen en Merlier, Van der Poel blikt ambitieus vooruit
- 13/09Van Rooijen sprint naar goud bij de beloftes, Artz is Europees kampioen bij de beloften
Niet langer Lotto-Soudal: telecombedrijf Dstny wordt vanaf 2023 de nieuwe naamsponsor
Lotto-Soudal verandert van naam, volgend seizoen zal het team Lotto-Dstny (Destiny) heten. Telecombedrijf Destiny is de vervanger van Soudal dat zich in 2023 dan weer bij Quick-Step zal voegen.
Het was al een tijdje geweten dat Soudal op het einde van het jaar een punt zet achter de sponsoring van het team van de Nationale Loterij. Soudal had eerder al laten verstaan dat het in 2023 de overstap maakt naar het team van Patrick Lefevere.
Met Destiny heeft Lotto opnieuw een Belgische partner gevonden. "We zijn verheugd om iedereen geweldig nieuws te delen over de toekomst van ons team", klinkt het op de sociale media.
"Het snel groeiende technologiebedrijf Dstny (Destiny) mede-titelsponsor worden van ons team." Na de sterke sportieve start van het team met zeges voor onder meer De Lie, Wellens en Ewan is er nu ook extrasportieve duidelijkheid.
Destiny is een Belgisch bedrijf dat de voorbije jaren naam maakte in de communicatietechnologie. Het is gespecialiseerd in de businesscommunicatie en werd in 2015 gelauwerd als Beloftevolle Onderneming van het Jaar.
John Lelangue: "Dstny steunt mee de toekomst van het Belgische wielrennen"
John Lelangue heeft zijn zoektocht dus nog voor de start van het klassieke voorjaar al kunnen afronden.
"De opleiding van jonge talenten, bij de mannen en de vrouwen, zit in ons DNA. We blijven dus investeren in al onze ploegen. Met deze overeenkomst steunt Dstny mee de toekomst van het Belgische wielrennen."
"Dit is de perfecte bundeling van twee organisaties die internationale ambities koesteren. Wij kunnen hun naam uitdragen op het hoogste internationale podium, Dstny helpt ons dan weer bij de ontwikkeling van de Belgische wielersport."
We zijn als team vooral heel blij dat we zo vroeg op het seizoen al een nieuwe naamsponsor kunnen presenteren.
"De eerste contacten dateren al van de Tour van 2019, maar pas sinds een aantal weken wordt er er gepraat om tot een partnership over te gaan. Het contract werd getekend op 25 januari en is voor minstens twee jaar, maar we gaan uit van een langere samenwerking, er is een engagement van 2+2."
"We zien hen als een betrouwbare partner voor de lange termijn. We zijn als team vooral heel blij dat we zo vroeg op het seizoen al een nieuwe naamsponsor kunnen presenteren, vlak voor de start van de klassiekers, een belangrijke periode ook voor onze ploeg."
"De toekomst is verzekerd, dit geeft ook vertrouwen aan de renners. Zij werden woensdagavond op de hoogte gebracht."
Wat is Dstny?
Dstny is de nieuwe naam van het in 2001 door de broers Samuel en Daan De Wever opgerichte Destiny. Het is een snelgroeiend technologiebedrijf dat ontstaan is in België en uitgegroeid is tot een Europese aanbieder van moderne zakelijke communicatie-oplossingen die gebaseerd zijn op cloudtechnologie.
Het zorgt er voor dat medewerkers en klanten van kleine en grote bedrijven op een makkelijke en eenvoudige manier met elkaar kunnen communiceren via alle mogelijke communicatiekanalen (spraak, video, chat en andere).
Het heeft nu al 2,5 miljoen gebruikers, vooral in Europa. Het bedrijf is vandaag een challenger op een grote markt en hoopt zich via de wielersponsoring kenbaarder te maken aan buitenwereld.