meest recent
- 22/04Kan het nog mooier? In spannende stadsderby tegen aartsrivaal Milan kroont Inter zich tot Italiaans kampioen
- 22/04Herbekijk de aflevering van Extra Time met Verheyen, Schepens en Youri Mulder
- 22/04Novak Djokovic en Aitana Bonmati winnen hoofdprijzen op 'Oscars van de Sport'
- 22/04Geblesseerde Lukaku moet toekijken hoe Saelemaekers Bologna met héérlijk lobje voorbij Roma trapt
- 22/04IN BEELD - Antwerpen kleurt paars: Beerschot wordt op Grote Markt gehuldigd voor promotie
- 22/04Barcelona-voorzitter Joan Laporta dreigt met juridische stappen na Clasico en verwijst naar ... Anderlecht-Genk
- 22/04Operatie houdt Genk-aanvoerder Bryan Heynen voor rest van seizoen aan de kant
- 22/04Alle eersteklassers krijgen licentie voor volgend seizoen, 3 clubs uit 1B - waaronder KV Oostende - nog niet
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
- 22/04Kortrijk zegeviert op bezoek bij Leeuwarden: 86-99
- 22/04Oostende wint spannend duel tegen Zwolle: 83-88
- 22/04Yoast United zet Bergen opzij met 89-83
- 22/04Mechelen wint Belgisch onderonsje van Aalst: 72-81
Een blik op de reclamemachine Romelu Lukaku: na Maserati en Versace nu ook... Crocs
Hij is het equivalent van Times Square bij de Rode Duivels. Geen Belgische voetballer die zijn sponsors zo goed in de verf zet als Romelu Lukaku. Na reclame voor premiummerken als Maserati en Versace is de spits nu ambassadeur van Crocs. U lacht? Justin Bieber en Kanye West gingen hem nochtans voor.
Ziet u het eerste doelpunt van Romelu Lukaku nog precies voor ogen? Of de beelden van zijn eerste invalbeurt? Wellicht is het flink nadenken.
Maar wat als we u herinneren aan zijn reclamespot voor Kinder Bueno? Die beelden uit 2010 haalt u ongetwijfeld makkelijker voor de geest. Op dat bewuste moment was Lukaku nog een tienerfenomeen bij Anderlecht.
Sindsdien ontwikkelde de spits zich aan een razend tempo verder op het veld én in de reclamewereld.
Want net als de interesse van topclub nam ook de interesse van merken toe om zich aan de Rode Duivel te verbinden. Vooral sinds Lukaku in 2018 een deal sloot met het Amerikaanse Roc Nation, het managementbureau van Jay-Z, explodeerde het aantal samenwerkingen.
Luxemerken
Zo promootte Lukaku de voorbije jaren al onder meer het parfum van Abercrombie & Fitch, de scheermesjes van Gillette en de spelconsoles van Sony.
Na zijn transfer richting Inter verbond Lukaku zich bewust aan Italiaanse luxemerken zoals Versace en Maserati, twee sectoren die onlosmakelijk gelinkt zijn aan het land. De recordschutter showt de flitsende outfits en wagens met een natuurlijke flair op zijn sociale media.
"Romelu laat zich horen en is daardoor een rolmodel", vertelde Michael Yormark, CEO van Roc Nation eerder in De Tijd. "Het is aan Romelu te kiezen op welke kansen hij ingaat. We overleggen constant over waar hij staat en waar hij naartoe wil."
Romelu laat van zich horen en is daardoor een rolmodel.
Dat is nu blijkbaar comfortabel schoeisel. Lukaku kondigde gisteren namelijk aan dat hij ambassadeur wordt voor... Crocs. Het merk van plastic klompen was een tiental jaar geleden razend populair, maar werd vervolgens vooral aanzien als een fashion crime.
Alleen zijn de schoenen sinds de coronapandemie aan een flinke comeback bezig. Onder meer doordat sterren als Justin Bieber en Kanye West de hype naar een ongekende hoogte stuwden.
En dus schuift ook Lukaku zijn maatje 47 met veel plezier in gepersonaliseerde klompen.
"Trots om een Crocs-ambassadeur te zijn. Let's Gooo!"