Een blik op de reclamemachine Romelu Lukaku: na Maserati en Versace nu ook... Crocs

    Romelu Lukaku is Crocs-ambassadeur geworden. Zouden ze ook een voetbalvariant hebben?

    Hij is het equivalent van Times Square bij de Rode Duivels. Geen Belgische voetballer die zijn sponsors zo goed in de verf zet als Romelu Lukaku. Na reclame voor premiummerken als Maserati en Versace is de spits nu ambassadeur van Crocs. U lacht? Justin Bieber en Kanye West gingen hem nochtans voor.

    Ziet u het eerste doelpunt van Romelu Lukaku nog precies voor ogen? Of de beelden van zijn eerste invalbeurt? Wellicht is het flink nadenken.

     

    Maar wat als we u herinneren aan zijn reclamespot voor Kinder Bueno? Die beelden uit 2010 haalt u ongetwijfeld makkelijker voor de geest. Op dat bewuste moment was Lukaku nog een tienerfenomeen bij Anderlecht.

     

    Sindsdien ontwikkelde de spits zich aan een razend tempo verder op het veld én in de reclamewereld.

     

    Want net als de interesse van topclub nam ook de interesse van merken toe om zich aan de Rode Duivel te verbinden. Vooral sinds Lukaku in 2018 een deal sloot met het Amerikaanse Roc Nation, het managementbureau van Jay-Z, explodeerde het aantal samenwerkingen.

    Deel van het collectief geheugen: de Kinder Bueno-spot van Romelu Lukaku.

    Luxemerken

    Zo promootte Lukaku de voorbije jaren al onder meer het parfum van Abercrombie & Fitch, de scheermesjes van Gillette en de spelconsoles van Sony.

     

    Na zijn transfer richting Inter verbond Lukaku zich bewust aan Italiaanse luxemerken zoals Versace en Maserati, twee sectoren die onlosmakelijk gelinkt zijn aan het land. De recordschutter showt de flitsende outfits en wagens met een natuurlijke flair op zijn sociale media.

     

    "Romelu laat zich horen en is daardoor een rolmodel", vertelde Michael Yormark, CEO van Roc Nation eerder in De Tijd. "Het is aan Romelu te kiezen op welke kansen hij ingaat. We overleggen constant over waar hij staat en waar hij naartoe wil."

    Romelu laat van zich horen en is daardoor een rolmodel.

    Michael Yorkmark, CEO Roc Nation

    Dat is nu blijkbaar comfortabel schoeisel. Lukaku kondigde gisteren namelijk aan dat hij ambassadeur wordt voor... Crocs. Het merk van plastic klompen was een tiental jaar geleden razend populair, maar werd vervolgens vooral aanzien als een fashion crime.

     

    Alleen zijn de schoenen sinds de coronapandemie aan een flinke comeback bezig. Onder meer doordat sterren als Justin Bieber en Kanye West de hype naar een ongekende hoogte stuwden.

     

    En dus schuift ook Lukaku zijn maatje 47 met veel plezier in gepersonaliseerde klompen.

     

    "Trots om een Crocs-ambassadeur te zijn. Let's Gooo!"

     

    Nog meer promoposts van Romelu Lukaku