Belgische voetbalwereld is solidair met slachtoffers watersnood

    " "

    Antwerp en Moeskroen doen alvast inzamelacties.

    De Pro League heeft vanochtend besloten om, samen met de clubs, spelers en rechtenhouder Eleven Sports, een noodfonds op te richten voor de slachtoffers van de overstromingen. Clubs en supportersgroepen doen ook nog eigen acties of steunen die van het Rode Kruis.

    CEO Pierre François van de Pro League geeft uitleg bij de solidariteitsactie voor de overstromingen die vooral het zuiden en oosten van het land hebben geteisterd. En hij weet waarover hij spreekt.

     

    "Niemand blijft onberoerd bij de verschrikkelijke beelden die we de voorbije dagen te zien kregen. Ik woon zelf in Theux, een van de zwaarst getroffen dorpen. Ik kan u vertellen dat de ravage enorm is. De ontreddering in ons dorp is hartverscheurend. De spontane solidariteitsacties van de fans zijn dan ook hartverwarmend."

     

    "Het spreekt voor zich dat de Pro League, de clubs en Eleven Sports ook in actie treden. Wij zetten een noodfonds op, dat we gaan financieren met bijdragen en acties. Dit fonds gaan we inzetten om de getroffen bevolking te helpen en we gaan ook middelen vrijmaken om de verschillende amateurclubs wiens infrastructuur volledig vernield is, te ondersteunen."

     

    "Het is op momenten als deze dat we met het hele Belgische voetbal moeten tonen dat we er zijn voor elkaar. De acties van fans en clubs tonen alvast aan dat de solidariteit van het voetbal bijzonder groot is en zal zijn."

     

    Het #ProLeagueHelps-noodfonds moet de getroffenen met giften en acties ondersteunen. Vanaf vandaag al kunnen fans die een bijdrage willen leveren dit doen via rekeningnummer BE 09 0689 3005 8457, met als vermelding "Solidariteit/Solidarité 14/7".

    Meer acties uit de voetbalwereld:

    VRT, DPG Media en SBS

    VRT, DPG Media en SBS zetten hun schouders onder de solidariteitscampagne van het Rode Kruis voor de slachtoffers van de watersnood in ons land.

     

    In een spot van 30 seconden roepen de mediabedrijven op om te storten voor het Rode Kruis. De spot zal te horen en te zien zijn op radio en televisie. Met deze campagnespot roepen VRT, DPG Media en SBS hun kijkers en luisteraars op tot solidariteit. Steunen kan via BE70 0000 0000 2525.

     

    De spot is sinds gisteravond te zien en te horen bij Eén en Canvas (VRT), VTM, VTM 2, VTM 3, VTM 4 en VTM GOLD (DPG Media), Play 4, Play 5, Play 6 en Play 7 (SBS) en te horen bij, Radio 1, Radio 2, Klara, MNM en Studio Brussel (VRT), Qmusic, Joe en Willy (DPG Media) en NRJ (SBS).