meest recent
- 24/04Nicky Hayen ziet Thiago eindelijk weer scoren: "We hebben nooit het geloof in hem opgegeven"
- 24/04Titelambities Liverpool krijgen in Merseyside Derby tegen Everton serieuze klap
- 24/04In minuut 96 en 99! Met ferm slotoffensief knokken De Ketelaere en Atalanta zich naar de bekerfinale
- 24/04Supporter Anderlecht overleden tijdens wedstrijd tegen Cercle Brugge: "Voetbal plots irrelevant"
- 24/04Mag er een kruis over Racing Genk voor de titel? Dit is het voorlopige klassement
- 24/04Anderlecht verdedigt met verve leidersplaats, maar houdt hart vast na blessures Dreyer en Schmeichel
- 24/04Opvallende plottwist bij Barcelona: "Xavi blijft dan toch als coach"
- 24/04Swingend Club Brugge blaast Racing Genk helemaal weg en zet titelambities extra kracht bij
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
- 24/04Belgische mannen laten steken vallen in kwalificaties op het EK turnen
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
Grosjean van F1 naar IndyCar: "Maar ik pas voor de gevaarlijke circuits"
Romain Grosjean blijft dan toch in de autosport. In de Formule 1 was er geen plaats meer voor de Franse veteraan, maar hij vond onderdak in de IndyCar, een Amerikaanse racecompetitie.
Romain Grosjean heeft een contract getekend om voor Dale Coyne Racing mee te doen aan 13 races op stratencircuits. De wedstrijden op de beroemde ovale circuits laat Grosjean om veiligheidsredenen schieten.
Grosjean ontsnapte in zijn laatste race in de F1 immers aan de dood, toen hij in Bahrein maar ternauwernood uit zijn brandende Haas-bolide kon kruipen.
"Als vader van 3 moet ik verstandige keuzes maken", zegt Grosjean. "Momenteel voel ik me er niet klaar voor om risico's te nemen op de ovale circuits, zeker niet voor mijn vrouw en kinderen."
"Er is altijd een zeker risico verbonden aan autosport, dat zal niet verdwijnen. Maar je bepaalt zelf hoe ver je daar in wil gaan."
Het IndyCar-seizoen begint in april, dus Grosjean heeft niet veel tijd meer om aan zijn auto te wennen. "De laatste keer dat ik in een auto zat die vergelijkbaar was met een IndyCar was in 2011, toen ik nog in de F2 reed. Ik heb dus nog veel te leren", zegt Grosjean, die deelnam aan 179 F1-races.