• home
  • video
  • pas verschenen

    Kerstactie Pro League: koop ongewassen shirt of date met Peter of Aster

    " "

    De wedstrijdshirt uit 1A en 1B krijgen een speciaal Younited-embleem en worden na desinfecteren verkocht.

    Het is bijna Kerstmis en dan is er ook de jaarlijkse kerstactie van de Pro League. Vorige vrijdag gaf de vereniging van Belgische profclubs het startschot van zijn 12e editie. De Pro League organiseert weer een voetbalveiling van gedragen wedstrijdshirts én andere speciallekes ten voordele van sociale partner Younited Belgium.

    In het aanbod zitten de gesigneerde en gedragen truitjes van alle spelers in de Jupiler Pro League en de 1B Pro League. Tijdens het kerstvoetbal komend weekend (speeldag 19) dragen alle voetballers in 1A een speciaal shirt, met daarop het logo van Younited Belgium.

     

    In 1B gebeurde het voorbije weekend al een gelijkaardige actie. Na het laatste fluitsignaal worden de shirts gesigneerd, opgehaald en (ongewassen, maar gedesinfecteerd) geveild voor het goede doel.

     

    Deze gesigneerde truitjes worden nadien online te koop aangeboden via het veilingplatform MatchWornShirts.

     

    Behalve de shirts zijn er opnieuw enkele specials te veil, zoals onder meer een dag achter de schermen bij een voetbalcommentator, als daar zijn de Sporza-mannen Aster Nzeyimana of Peter Vandenbempt. Ook "een inspirerend gesprek met succescoach Roberto Martinez" of gesigneerde shirts van Borussia Dortmund, Wolfsburg én de Rode Duivels staan in de aanbieding, naast nog vele andere voetbalzaken. (lees voort onder video)

    Bemachtig nu een gedragen wedstrijdtruitje ten voordele van Younited Belgium

    Timing van actie: 27 december voor 1B, 30 december voor de rest

    Op de shirts van de 1B Pro League kon geboden worden vanaf vrijdag 18 december, op de shirts van de Jupiler Pro League vanaf zondag 20 december om 15u.

     

    De veiling voor de shirts van de spelers uit de 1B Pro League loopt tot 27 december (21u). Op alle andere items kan geboden worden tot 30 december (21u).

     

    Vorig jaar rondde de Pro League met zijn kerstactie voor het 2e jaar op een rij de kaap van 100.000 euro. Met een opbrengst van 140.000 euro euro werd in 2019 het record van een jaar eerder gebroken, toen de Pro League 106.400 inzamelde voor de sociale partner.

     

    Younited Belgium gebruikt dat geld om een sociaal-sportieve voetbalcompetitie te organiseren voor mensen die kampen met dak- of thuisloosheid. Er zijn 28 Younited-teams. Elk team is een samenwerking tussen een voetbalclub en sociale organisaties zoals straathoekwerk, inloop- of ontmoetingshuizen, buurtsport, crisis- en opvangcentra.

    Tweets over de kerstactie: