meest recent
- 23/04Lazio laat Juventus zweten voor plek in bekerfinale, Milik is bevrijder met goal vlak na invalbeurt
- 23/04BEKIJK: Arsenal geeft Chelsea een pak voor de broek, Trossard opent het galabal
- 23/04Westerlo ziet eerste zege in de Play-offs door doelman Gillekens zijn handen glippen
- 23/04Standard en KV Mechelen verdelen de koek na wedstrijd zonder doelpunten
- 23/04AA Gent verstevigt zijn grip op leidersplaats in Europe Play-offs met gevleide zege bij STVV
- 23/04Roeselare wint in het hol van de Maaseikse leeuw en komt op 1 zege van een nieuwe titel
- 23/04Brian Riemer wijt zijn uithaal naar de ref aan de emoties: "Maar was niet respectloos bedoeld"
- 23/04Hein Vanhaezebrouck bevestigt (nog) niet dat hij AA Gent verlaat: "Soms zit de pers erop, soms ernaast"
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
EF Pro Cycling pakt uit met hip nieuw shirt, tijdrithelm is al helemaal funky
Ter gelegenheid van de Ronde van Italië heeft kledingmerk Rapha de handen in elkaar geslagen met skateboardmerk Palace om het shirt van EF Pro Cycling onder handen te nemen. Het resultaat is in alle opzichten opvallend.
Omdat het roze van EF Pro Cycling nogal sterk op dat van het roze van de leiderstrui in de Giro lijkt, koos het team ervoor om het eens over een andere boeg te gooien en meteen ook wat extra reclame te maken voor sponsor Palace, een skateboardmerk.
Het veelkleurige ontwerp is een mix van zowat elke kleur in het spectrum, met pontificaal op de borst de eend van sponsor Palace. Dat alles wordt op de rug overgoten met een reusachtige zwarte Escher-driehoek met de namen van de sponsors.
"Je kunt niet anders dan lachen, je omdraaien en zeggen: "Wat??" Want ondanks alle pijn en afzien is koersen in de WorldTour toch ook gewoon fun", zegt EF-baas Mary Wittenberg.
"Het doel is om te tonen dat wielrennen voor iedereen is en dat het je aandacht én je glimlach waard is. Welkom bij skaten ontmoet fietsen in modeland."
De flamboyante EF-manager Jonathan Vaughters is trots op het ontwerp. "Waar ik het meeste van houd, is hoe de eend op de letters EF zit. Alsof hij wil zeggen: "Welkom, Palace, zet je neer en geniet van de Giro."
Uiteraard regent het voor- en tegenstanders voor het ontwerp. Onder meer Tomas Van den Spiegel, CEO van Flanders Classics, noemt het geniaal. Vaughters: "Zoveel reacties, maar de grootste gemene deler is: "Wow, dit is lelijk. Waar kan ik het kopen?""