meest recent
- 15:37Wat was de allerstrafste stoot van het voorjaar? Stem en win een gesigneerd Wielerclub Wattage-truitje
- 15:25Opgelet wielermanagers! Er is een nieuwe puntentelling voor de Giromanager
- 15:18BEKIJK - De lead-out van Jakobsen wint in Turkije voor leider Van Poppel
- 15:06Met dank aan unieke lichtinstallatie en 'opkomstplicht': hoe Anderlecht van zijn stadion weer een troef maakte
- 14:55LIVE Ronde van Romandië: Herregodts kleurt de koude dag, finale voor de punchers
- 14:29Wielermanager: wie waren de grote puntenpakkers en wie was het beste koopje?
- 14:23Luister naar Kopman: 3 winnaars, 1 verliezer én belangrijke tips voor de Giromanager
- 13:56Dit is het programma van Lotte Kopecky tot aan de Olympische Spelen in Parijs
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
EF Pro Cycling pakt uit met hip nieuw shirt, tijdrithelm is al helemaal funky
Ter gelegenheid van de Ronde van Italië heeft kledingmerk Rapha de handen in elkaar geslagen met skateboardmerk Palace om het shirt van EF Pro Cycling onder handen te nemen. Het resultaat is in alle opzichten opvallend.
Omdat het roze van EF Pro Cycling nogal sterk op dat van het roze van de leiderstrui in de Giro lijkt, koos het team ervoor om het eens over een andere boeg te gooien en meteen ook wat extra reclame te maken voor sponsor Palace, een skateboardmerk.
Het veelkleurige ontwerp is een mix van zowat elke kleur in het spectrum, met pontificaal op de borst de eend van sponsor Palace. Dat alles wordt op de rug overgoten met een reusachtige zwarte Escher-driehoek met de namen van de sponsors.
"Je kunt niet anders dan lachen, je omdraaien en zeggen: "Wat??" Want ondanks alle pijn en afzien is koersen in de WorldTour toch ook gewoon fun", zegt EF-baas Mary Wittenberg.
"Het doel is om te tonen dat wielrennen voor iedereen is en dat het je aandacht én je glimlach waard is. Welkom bij skaten ontmoet fietsen in modeland."
De flamboyante EF-manager Jonathan Vaughters is trots op het ontwerp. "Waar ik het meeste van houd, is hoe de eend op de letters EF zit. Alsof hij wil zeggen: "Welkom, Palace, zet je neer en geniet van de Giro."
Uiteraard regent het voor- en tegenstanders voor het ontwerp. Onder meer Tomas Van den Spiegel, CEO van Flanders Classics, noemt het geniaal. Vaughters: "Zoveel reacties, maar de grootste gemene deler is: "Wow, dit is lelijk. Waar kan ik het kopen?""