meest recent
- 23/04Lazio laat Juventus zweten voor plek in bekerfinale, Milik is bevrijder met goal vlak na invalbeurt
- 23/04BEKIJK: Arsenal geeft Chelsea een pak voor de broek, Trossard opent het galabal
- 23/04Westerlo ziet eerste zege in de Play-offs door doelman Gillekens zijn handen glippen
- 23/04Standard en KV Mechelen verdelen de koek na wedstrijd zonder doelpunten
- 23/04AA Gent verstevigt zijn grip op leidersplaats in Europe Play-offs met gevleide zege bij STVV
- 23/04Roeselare wint in het hol van de Maaseikse leeuw en komt op 1 zege van een nieuwe titel
- 23/04Brian Riemer wijt zijn uithaal naar de ref aan de emoties: "Maar was niet respectloos bedoeld"
- 23/04Hein Vanhaezebrouck bevestigt (nog) niet dat hij AA Gent verlaat: "Soms zit de pers erop, soms ernaast"
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
Waarom was er geen vlucht? "Niemand wil daar energie aan verspillen"
De vlucht van de dag, zeker bij vlakke etappes, wordt steeds minder populair. Gisteren was er zelfs niemand die zin had om iets te ondernemen. Sunweb-renner Nicholas Roche weet waarom en doet enkele voorstellen om dit te verhelpen.
De 5e rit in de Tour de France was één lange, saaie processie richting Privas. Enkel in de finale was er wat opwinding voor de wielerfans. Waarom was er niemand geïnteresseerd in de traditionele vlucht van de dag?
"Wedstrijdorganisatoren hebben veel energie gestoken in waanzinniger bergritten, maar volgens mij slaan ze hiermee de bal mis", zegt Nicholas Roche.
"Geen enkele renner wil energie verspillen aan een zelfmoordvlucht van 190 kilometer met tegenwind, waarbij de sprintersploegen je een hele dag op 2 minuten houden."
"Alle ploegen zijn rond een klassementsman opgebouwd. Het is leuk om reclame te maken voor je sponsor, maar presteren is ook belangrijk."
Roche heeft ook enkele voorstellen: "Waarom maken ze de ritten niet korter, zodat de vlucht een betere kans heeft? Je hoeft echt geen gravelstroken, kasseien of andere waanzinnige passages op te nemen. Die zorgen enkel voor meer stress voor de renners, niet noodzakelijk voor meer spektakel."
"Waarom ken je niet meer punten voor de groene trui toe bij tussensprints van vlakke etappes? Of waarom maak je geen klassement voor de vluchters? Ik weet zelf ook niet wat de zaligmakende oplossing is. Maar ik denk dat dit een moment kan zijn om de zaken te heruitvinden."