meest recent
- 21:57Terug van 15 jaar weggeweest: Dender viert promotie naar eerste klasse met klinkende zege bij Francs Borains
- 21:54BEKIJK - Heerlijke volley van Dewaele loodst KV Oostende naar veilige wateren na erg woelig seizoen
- 21:51Dender viert promotie, ook euforie bij KVO en Patro: ontdek alle uitslagen van de slotspeeldag in tweede klasse
- 21:37Flore De Winne eindigt knap 6e in WB-finale dressuur, Larissa Pauluis is 12e
- 20:17Rally van Kroatië: WK-leider Thierry Neuville sluit dag 1 af op gedeelde leidersplek
- 19:45Mathieu van der Poel gelooft in zegekansen in Luik, maar beseft: "Die jongens zijn allemaal betere klimmers dan ik"
- 18:37Tadej Pogacar op zijn hoede voor "ongelooflijke" wereldkampioen in Luik: "Al mis ik Evenepoel op startlijst"
- 17:26Organisator zet met nieuwe Wereldbekerkalender in op uitstraling: "We willen geen pestgedrag vertonen"
- 19:50Grote hervorming van de wereldbekerkalender
- 19:48Evenepoel: "Ik voel me beter, alles gaat vrij goed"
- 19:47Pogacar is topfavoriet voor Luik-Bastenaken-Luik
- 00:06Bart Verhaeghe (Club Brugge): "Denk dat we te sterk waren voor de vorige trainer"
- 18/04Ruim verslag van PAOK - Club Brugge (0-2)
- 18/04BEKIJK - Een kansenkermis zonder échte climax: dit was Club Brugge-PAOK van vorige week
- 18/04BEKIJK - Rappende Julie Vanloo verbaast Otto-Jan Ham met stukje Eminem
- 17/04BEKIJK: Katarzyna Niewiadoma gaat over Demi Vollering en heerst op de Muur van Hoei
Waarom trekt WK wielrennen naar Imola? "Kosten beperkt en coronaproof"
De Internationale Wielerunie (UCI) heeft Imola gekozen als vervanger voor het geschrapte WK wielrennen in Zwitserland. Een logische keuze, zo vinden Michel Wuyts en José De Cauwer.
De UCI kreeg 5 kandidaturen binnen om in allerijl het WK te organiseren dit jaar, het dossier van Imola kreeg de voorkeur. Maar waarom?
Michel Wuyts: "Het voordeel van een Formule 1-circuit is dat je daar al installaties hebt. Er is genoeg werkruimte voor de UCI en de verschillende landen."
"Het is inderdaad de perfecte locatie voor een WK, zonder grote kosten te maken", vult José De Cauwer aan.
"Het is bovendien coronaproof. Je kunt verschillende ingangen met poorten maken om de mensen te filteren en een beperkt aantal toeschouwers toe te laten", geeft Wuyts nog mee.
Een nadeel voor de toeschouwers is wel de lange lus, van meer dan 28 kilometer. "Op zo'n lastig parcours zal het 40 minuten duren voor een ronde. Als toeschouwer moet je dus karakter hebben om naar daar te trekken, want het duurt lang voor je de renners ziet", rekende De Cauwer al uit.