• home
  • video
  • pas verschenen

    Luke Rowe (Ineos): "Chapeau voor het peloton, op Astana na"

    Lopez was ook betrokken bij de val op 3 kilometer van de finish.

    De Tour de France telt na de eerste dag al een klein relletje. Op de bruine zeep in Nice neutraliseerde Tony Martin (Jumbo-Visma) een tijdje min of meer de koers. Astana had die boodschap niet begrepen, maar kreeg een koekje van eigen deeg. Luke Rowe (Ineos) hekelde het gedrag van de Kazachen.

    De nervositeit en de regen in en om Nice veroorzaakten een lawine aan valpartijen tijdens de eerste etappe van de Ronde van Frankrijk.

     

    Tony Martin wierp zich op als patron van het peloton en maakte met een armgebaar duidelijk dat het genoeg was geweest.

     

    De Duitse veteraan riep op tot rust, maar bij Astana dachten ze er anders over. In een van de gevaarlijke afdalingen trokken de blauwhemden toch door, maar hun actie keerde al snel als een boemerang terug.

     

    Kopman Miguel Angel Lopez begon te slippen en kon een spectaculaire crash tegen een paaltje niet vermijden.

     

    "Chapeau voor het hele peloton", reageerde Luke Rowe (Ineos) op het statement aan de finish in Nice.

     

    "Of toch voor het hele peloton op Astana na. Zij trokken door en het resultaat was dat hun kopman op de grond lag."

     

    "Ze hebben zichzelf een beetje aangesteld. Bijna elke ploeg telt minstens één renner die vandaag gevallen is."

     

    "Ook bij onze ploeg waren er meerdere crashes, maar we hebben de dag overleefd." Al is dat relatief bij Ineos, want schaduwkopman Pavel Sivakov verloor al meer dan 13 minuten na een dubbele schuiver.

    Tony Martin regisseert:

    Astana negeert:

    Wuyts: "Was het een doelbewuste coup?"

    In onze Facebook Live kwam Michel Wuyts terug op de actie van Astana.

     

    "Ik weet niet of het een doelbewuste coup was van Astana."

     

    "Misschien was het eerder de bedoeling van Fraile en een paar van zijn vennoten om vooraan te zitten om die afdaling als eersten te nemen."

     

    "Wat meer snelheid ontwikkelen om wat meer rek in het peloton te krijgen. Dat is ook een optie."

     

    "Achteraf kan je wel zeggen dat het dom was, want het wegdek liet dat niet toe."