• home
  • video
  • pas verschenen

    Er zit meer sport in een klusje dan je denkt (3): blijf fit met deze tips

    Tijdens de coronacrisis zijn we met z'n allen beginnen te sporten. Nu het gewone leven min of meer opnieuw op gang komt, zou het zonde zijn om al die goede voornemens te laten varen. Maar soms ontbreekt het aan tijd om actief te sporten. Daarom lijst Gert Van Reckem van fitness.be enkele simpele klusjes op die je een mini-workout kunnen geven.

    Winkelkar-fitness en oefeningen aan het rek

    Maak van de nood een deugd en probeer tijdens het winkelen onze tips uit. Je zal merken dat je door eenvoudige oefeningen te doen een workout kan nabootsen die de schuine buikspieren, core en beenspieren aan het werk zetten. Neem die winkelkar en aan de slag!

    Veranderen van richting met de winkelkar:

    • zorg voor een stabiele houding
    • lichte buiging in de knieën
    • draai vanuit je schuine buikspieren

    Iets uit een rek halen:

    • maak de squatbeweging om iets uit een laag rek te halen
    • buig door de knieën, zo spaar je je rug
    • doe de calf raise en ga op je tippen staan om iets uit een hoog rek te nemen
    • je kan ook op een verhoogje gaan staan en dan doe je de step up-lunge

    Draag die tassen naar huis of naar je wagen

    Na het winkelen kan je uiteraard met je winkelkar naar je auto rijden en alles uitladen. Maar waarom niet eens vaker de winkeltassen vullen en je spullen te voet meedragen? Goed voor je stappendoel van die dag en je traint er je onderarmspieren, schouders, core en benen mee.

    Zorg voor een fiere rechtopstaande houding:

    • borst vooruit
    • schouders naar achteren
    • hoofd rechtop

    Doe de farmers carry:

    • gestrekte armen naast je lichaam
    • door de benen gaan om het gewicht op te tillen
    • geen holle rug
    • probeer je armen stabiel naast je lichaam te houden en niet te zwaaien