• home
  • video
  • pas verschenen

    Er zit meer sport in een klusje dan je denkt (2): blijf fit met deze tips

    Tijdens de coronacrisis zijn we met z'n allen beginnen te sporten. Nu het gewone leven min of meer opnieuw op gang komt, zou het zonde zijn om al die goede voornemens te laten varen. Maar soms ontbreekt het aan tijd om actief te sporten. Daarom lijst Gert Van Reckem van fitness.be enkele simpele klusjes op die je een mini-workout kunnen geven.

    Geef de tuin een opknapbeurt

    Met die prachtige weer is er toch niks beter dan buiten in de tuin werken. En één van de klusjes waar opnieuw een stevige workout inzit is: de haag scheren. Armen, benen, bovenlichaam, core...bijna alle spiergroepen worden gebruikt. Insmeren maar, veel water drinken en ga die haag te lijf.

    Zorg voor een fiere rechtopstaande houding:

    • borst vooruit
    • schouders naar achteren
    • lichte buiging knieën, poep naar achteren
    • niet voorover gebogen staan

    3-voudige beweging:

    • deadliftbeweging: lage rug-, bekken-, buik- en beenspieren
    • upright-rowbeweging: schouderspieren
    • schoulder-pressbeweging: schouderspieren, armspieren

    De ramen lappen of de auto wassen: verfrissend fit blijven

    Als we Frank Deboosere mogen geloven komt er een serieuze hittegolf aan in augustus. Waarom dan niet verfrissing en workout combineren? Als je je ramen of je auto wast kan je een volledige workout voor het bovenlichaam, de schouders de core en de benen doen. Geniet van het koude water en met een zomers muziekje erbij waan je je in de Zumba-les!

    Zorg voor stabiele houding:

    • borst vooruit
    • schouders naar achteren
    • lichte buiging knieën

    Rek en strech zo ver mogelijk:

    • maak grote bewegingen met je armen

    Squat beweging:

    • buig door de knieën om die lage plaatsen te bereiken
    • buig niet gewoon voorover want dat is slecht vor de rug