meest recent
- 23:15Kijk naar de derde aflevering van "Vive le vélo, leve de Ronde"
- 22:51Titelverdediger Barcelona vlot naar halve finales Champions League
- 21:54Dokter Steven Claes: "Atleten kunnen snel bepaalde knop omdraaien, dat voelde ik woensdag al bij Van Aert"
- 21:35Euro Hockey League: Alexander Hendrickx & co beginnen finaleweekend met kleine zege
- 21:08Xabi Alonso naar Bayern München? "Dat wordt zeer moeilijk, waarschijnlijk onmogelijk"
- 20:15Is een onthoofde Ronde van Vlaanderen nu een vloek of een zegen voor Mathieu van der Poel?
- 19:25Club YLA en hoofdcoach Heleen Jaques gaan in onderling overleg uit elkaar
- 18:12Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? Extra gewicht, maar wel veiliger "én aerodynamischer"
- 22:28Orthopedisch chirurg Steven Claes: "Verbazingwekkend hoe veerkrachtig die atleten zijn"
- 20:21Lotte Kopecky gaat voor 3 op een rij in de Ronde van Vlaanderen
- 20:20Kunnen renners binnenkort fietsen met airbag?
- 20:18Van Aert is vanmiddag geopereerd: "Giro? Ik denk dat je moet realistisch zijn..."
- 15:28Wielerfans balen door uitvallen van Van Aert: "Valpartij om misselijk van te worden"
- 15:26Na de zware val in Dwars door Vlaanderen: kan renner beter beschermd worden?
- 27/03Sammy Neyrinck maakt portret van Kopecky: "Met zo een trui in België, ben je gewoon een superheld"
- 27/03Het journaal 19u met o.a. spectaculaire 2-2 van de Rode Duivels tegen Engeland
Kris Wauters: "Het is not done dat een rode wagen niets voor elkaar brengt"
Ook bij Ferrari zullen ze reikhalzend uitgekeken hebben naar de herstart van het Formule 1-seizoen, maar de rode renstal verliet gisteren Oostenrijk met het schaamrood op de wangen. "Al is de botsing tussen Charles Leclerc en Sebastian Vettel nog het minste van hun problemen", ziet commentator Kris Wauters.
In bocht 3 liep het gisteren al fout: Charles Leclerc wilde te veel en zocht in een bocht waar geen plaats was toch nog naar een gat om Sebastian Vettel uit te remmen. Meer dan een opgave van beide Ferrari-rijders leverde dat niet op.
"En zeggen dat het nog maar 3 races geleden is dat ze dat ook al gedaan hebben, in Brazilië vorig jaar", analyseert Kris Wauters, commentator bij Play Sports.
"Bij Ferrari zullen ze er uiteraard niet mee kunnen lachen, maar dit is nog maar het minste van hun problemen."
"In de testen voor het seizoen bleek al dat Ferrari veel trager was dan Mercedes en Red Bull. Ze zaten te vechten tegen de middenmoters."
"Vorige week was er nog de fantastische 2e plaats van Leclerc in Oostenrijk, al werd dat resultaat ook in de schoot geworpen door de vele uitvallers en de vele interventies van de safety car."
"Maar zaterdag waren ze in de kwalificaties in de gietende regen veel te traag. Vettel op 10 en Leclerc op 11: dat was hallucinant traag."
"We kennen de echte positie van Ferrari na de updates nog niet"
"Ferrari heeft een basisprobleem met de wagen en ze geven dat ook toe", vervolgt Kris Wauters. "Wat ze zien op de computer, klopt niet met wat ze zien op het circuit."
"De wagen is op alle fronten niet goed genoeg. Dat heeft misschien te maken met vorig jaar, waar ze plots supersnel waren en de ene pole na de andere pakten. Er volgde toen een klacht en plots was het gedaan. Misschien is dit daar nog een gevolg van."
"De updates die ze normaal voor Hongarije (komend weekend) hadden gepland, hadden ze nu al doorgevoerd. Maar ze kregen de banden niet warm in de kwalificaties en de race zat er na bocht 3 al op."
"Dat is misschien nog het ergste: Ferrari weet nu niet of de updates werken of niet. Het is nog één groot vraagteken, ook al zeiden Vettel en Leclerc dat ze zich beter voelden in de vrije trainingen."
"Maar de echte positie van Ferrari kennen we nog niet en dat zal ook op het trage circuit van Hongarije niet duidelijk worden. Je moet dan al naar Spa kijken."
Na de dubbele opgave van gisteren weet Ferrari ook niet of de updates werken of niet. Dat is misschien nog het ergste.
"Je kunt dit niet in enkele races goedmaken"
Voorlopig staan er slechts 10 GP's op het programma. "Dat maakt het voor Ferrari nog dringender om de wagen op orde te hebben", weet de commentator van Play Sports. "Maar ik vrees dat er geen snelle remedie is."
"Ze moeten op zoek naar alles wat een F1-wagen nodig heeft: grip in de bochten en snelheid. Ook Haas en Alfa Romeo, die met een Ferrari-motor rijden, zijn een pak trager dan vorig jaar."
"Ik vrees dat het moeilijk wordt om dat in 1, 2, 3 op te lossen. Het gat met Mercedes en Red Bull is zo ontzettend groot dat je het niet in enkele races kunt oplossen."
"Het gezichtsverlies is er nu alleszins al. Het is not done dat een rode wagen niets voor elkaar brengt. Vorige week werd dat nog gemaskeerd door die tweede plaats, maar Ferrari is te traag en er zullen koppen rollen."
"Voor de Formule 1 moet je hopen dat ze snel beterschap vinden, want het is niet fijn om Ferrari bij de middenmoot te zien."