meest recent
- 23/04Lazio laat Juventus zweten voor plek in bekerfinale, Milik is bevrijder met goal vlak na invalbeurt
- 23/04BEKIJK: Arsenal geeft Chelsea een pak voor de broek, Trossard opent het galabal
- 23/04Westerlo ziet eerste zege in de Play-offs door doelman Gillekens zijn handen glippen
- 23/04Standard en KV Mechelen verdelen de koek na wedstrijd zonder doelpunten
- 23/04AA Gent verstevigt zijn grip op leidersplaats in Europe Play-offs met gevleide zege bij STVV
- 23/04Roeselare wint in het hol van de Maaseikse leeuw en komt op 1 zege van een nieuwe titel
- 23/04Brian Riemer wijt zijn uithaal naar de ref aan de emoties: "Maar was niet respectloos bedoeld"
- 23/04Hein Vanhaezebrouck bevestigt (nog) niet dat hij AA Gent verlaat: "Soms zit de pers erop, soms ernaast"
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
Wedstrijdjury verwerpt klacht Red Bull tegen DAS-stuursysteem Mercedes
Het protest dat F1-renstal Red Bull gisteravond liet optekenen bij de internationale autosportfederatie FIA tegen het veelbesproken nieuwe stuursysteem bij concurrent Mercedes is afgewezen. Dat raakte vannacht bekend. Lewis Hamilton en Valtteri Bottas mogen er dus mee rijden in de Grote Prijs van Oostenrijk van zondag.
Het Dual Axis Steering-systeem (DAS) is niet in strijd met de reglementen en mag dus gebruikt worden, is het oordeel van de koerscommissarissen van de Grote Prijs van Oostenrijk, waarmee zondag het WK 2020 eindelijk begint.
DAS laat de piloot toe om met zijn stuur de stand van de voorwielen te veranderen. De FIA keurde het systeem goed voor 2020, maar verbiedt het vanaf 2021.
Lewis Hamilton en Valtteri Bottas gebruikten DAS voor het eerst tijdens de testritten in Barcelona in februari en gisteren ook tijdens de vrije oefenritten, waarin ze allebei vooraan eindigden. Hamilton op 1, Bottas op 2.
Red Bull wou DAS evenwel laten verbieden. Met een exemplaar van het technische reglement onder de arm trokken ze na de vrijdagsessies in Oostenrijk naar de organisatoren om een klacht in te dienen.
Volgens artikel 10.2.3 "mogen er geen aanpassingen gebeuren aan de ophanging als de wagen in beweging is", meent Red Bull. De racestewards oordeelden kort na middernacht evenwel dat DAS "een regulier deel uitmaakt van het stuursysteem en dus conform de regels over ophangingen of aerodynamische invloed is".
Red Bull kan in beroep gaan tegen de beslissing. Red Bull-teambaas Christian Horner overweegt ook om een gelijkaardig systeem te installeren.