meest recent
- 24/04Nicky Hayen ziet Thiago eindelijk weer scoren: "We hebben nooit het geloof in hem opgegeven"
- 24/04Titelambities Liverpool krijgen in Merseyside Derby tegen Everton serieuze klap
- 24/04In minuut 96 en 99! Met ferm slotoffensief knokken De Ketelaere en Atalanta zich naar de bekerfinale
- 24/04Supporter Anderlecht overleden tijdens wedstrijd tegen Cercle Brugge: "Voetbal plots irrelevant"
- 24/04Mag er een kruis over Racing Genk voor de titel? Dit is het voorlopige klassement
- 24/04Anderlecht verdedigt met verve leidersplaats, maar houdt hart vast na blessures Dreyer en Schmeichel
- 24/04Opvallende plottwist bij Barcelona: "Xavi blijft dan toch als coach"
- 24/04Swingend Club Brugge blaast Racing Genk helemaal weg en zet titelambities extra kracht bij
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
- 24/04Belgische mannen laten steken vallen in kwalificaties op het EK turnen
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
Red Bull voelt nattigheid en dient klacht in tegen stuursysteem Mercedes
Red Bull heeft net voor de start van het F1-seizoen in Oostenrijk een klacht ingediend tegen het controversiële stuursysteem van Mercedes. Lewis Hamilton en Valtteri Bottas domineerden alvast de eerste twee oefensessies in Spielberg.
Tijdens de testdagen in februari verraste Mercedes de concurrentie met een nieuw stuursysteem: Dual Axis Steering (DAS). Door even aan het stuur te trekken verandert de stand van de voorwielen, waardoor de Zilverpijlen beter een bocht kunnen aansnijden.
De FIA heeft het systeem verboden vanaf 2021, maar dat is niet vroeg genoeg voor Red Bull. Met een exemplaar van het technische reglement onder de arm trokken ze na de eerste twee vrije oefensessies in Oostenrijk naar de organisatoren om een klacht in te dienen.
Volgens artikel 10.2.3 "mogen er geen aanpassingen gebeuren aan de ophanging als de wagen in beweging is". De racestewards moeten nu beslissen of het stuursysteem legaal is, morgen voor de derde oefenreeks kent Mercedes het verdict.
ofwel moet Mercedes het systeem verwijderen ofwel wordt er definitief een streep getrokken onder de discussie. Red Bull-teambaas Christian Horner overweegt dan om een gelijkaardig systeem te installeren.