meest recent
- 23:10Lazio laat Juventus zweten voor plek in bekerfinale, Milik is bevrijder met goal vlak na invalbeurt
- 22:54BEKIJK: Arsenal geeft Chelsea een pak voor de broek, Trossard opent het galabal
- 22:29Westerlo ziet eerste zege in de Play-offs door doelman Gillekens zijn handen glippen
- 22:26Standard en KV Mechelen verdelen de koek na wedstrijd zonder doelpunten
- 22:24AA Gent verstevigt zijn grip op leidersplaats in Europe Play-offs met gevleide zege bij STVV
- 22:10Roeselare wint in het hol van de Maaseikse leeuw en komt op 1 zege van een nieuwe titel
- 20:33Brian Riemer wijt zijn uithaal naar de ref aan de emoties: "Maar was niet respectloos bedoeld"
- 20:08Hein Vanhaezebrouck bevestigt (nog) niet dat hij AA Gent verlaat: "Soms zit de pers erop, soms ernaast"
- 23:13Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 20:08Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 20:06Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 19:43Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
Pro League trekt na 10 jaar nieuw shirt aan: "Een sterk merk worden"
De Pro League, de vereniging van Belgische profclubs, heeft een nieuwe look. Na 10 jaar is er een nieuw logo. "De Pro League moet een sterk merk worden, synoniem voor voetbal en passie", klinkt het. Er hoort ook een nieuwe slagzin bij: "Dichter bij voetbal".
Het nieuw logo werd bedacht door branding agency Mirror Mirror. De Pro League wou de aandacht focussen op de essentie en dat is voetbal. Het logo stelt dan ook een bal en twee teams voor. Het nieuwe logo zal nu overal gebruikt worden en er hoort ook een nieuwe website bij.
Met het frisse jasje wil de Pro League voorgoed uit de relatieve anonimiteit treden. Er werd daarom ook gekozen om scherpe kleuren als neongroen te gebruiken.
"Dichter bij voetbal", is de nieuwe baseline. Die kan volgens de Pro League ook gepersonaliseerd worden tot bijvoorbeeld "Dichter bij Kompany" of "Dichter bij Club Brugge", om de supporters individueel te betrekken bij het collectieve voetbalgebeuren.
"Deze baseline ademt uit waar we als Pro League voor willen staan", vertelt woordvoerder Stijn Van Bever. "De passie en de liefde voor onze ploegen, de sfeer op de tribunes, de intensiteit op het veld, de vriendschap in de tribunes, de zetel of op café. We brengen de fans dichter bij de clubs en de clubs dichter bij de fans, ook via de samenwerking met onze nieuwe mediapartner Eleven Sports. De Pro League moet een sterk merk worden, synoniem voor voetbal en passie."