meest recent
- 20:27MULTILIVE: Dender virtueel promovendus, Dewaele poeiert volley van het behoud binnen voor KVO
- 20:17Rally van Kroatië: WK-leider Thierry Neuville sluit dag 1 af op gedeelde leidersplek
- 19:45Mathieu van der Poel gelooft in zegekansen in Luik, maar beseft: "Die jongens zijn allemaal betere klimmers dan ik"
- 18:37Tadej Pogacar op zijn hoede voor "ongelooflijke" wereldkampioen in Luik: "Al mis ik Evenepoel op startlijst"
- 17:26Organisator zet met nieuwe Wereldbekerkalender in op uitstraling: "We willen geen pestgedrag vertonen"
- 17:02Wie is hier de coolste van de klas? Luca Brecel poseert met flair (en zonnebril) op de teamfoto voor het WK snooker
- 16:47"Het wordt een zottenkot": Waalse familieclub Tchalou wil favoriet Asterix Avo verrassen in titelstrijd
- 16:27Zot, zotter, zotst: ALLE scenario's voor promotie in de Challenger Pro League vanavond
- 19:50Grote hervorming van de wereldbekerkalender
- 19:48Evenepoel: "Ik voel me beter, alles gaat vrij goed"
- 19:47Pogacar is topfavoriet voor Luik-Bastenaken-Luik
- 00:06Bart Verhaeghe (Club Brugge): "Denk dat we te sterk waren voor de vorige trainer"
- 18/04Ruim verslag van PAOK - Club Brugge (0-2)
- 18/04BEKIJK - Een kansenkermis zonder échte climax: dit was Club Brugge-PAOK van vorige week
- 18/04BEKIJK - Rappende Julie Vanloo verbaast Otto-Jan Ham met stukje Eminem
- 17/04BEKIJK: Katarzyna Niewiadoma gaat over Demi Vollering en heerst op de Muur van Hoei
Pro League trekt na 10 jaar nieuw shirt aan: "Een sterk merk worden"
De Pro League, de vereniging van Belgische profclubs, heeft een nieuwe look. Na 10 jaar is er een nieuw logo. "De Pro League moet een sterk merk worden, synoniem voor voetbal en passie", klinkt het. Er hoort ook een nieuwe slagzin bij: "Dichter bij voetbal".
Het nieuw logo werd bedacht door branding agency Mirror Mirror. De Pro League wou de aandacht focussen op de essentie en dat is voetbal. Het logo stelt dan ook een bal en twee teams voor. Het nieuwe logo zal nu overal gebruikt worden en er hoort ook een nieuwe website bij.
Met het frisse jasje wil de Pro League voorgoed uit de relatieve anonimiteit treden. Er werd daarom ook gekozen om scherpe kleuren als neongroen te gebruiken.
"Dichter bij voetbal", is de nieuwe baseline. Die kan volgens de Pro League ook gepersonaliseerd worden tot bijvoorbeeld "Dichter bij Kompany" of "Dichter bij Club Brugge", om de supporters individueel te betrekken bij het collectieve voetbalgebeuren.
"Deze baseline ademt uit waar we als Pro League voor willen staan", vertelt woordvoerder Stijn Van Bever. "De passie en de liefde voor onze ploegen, de sfeer op de tribunes, de intensiteit op het veld, de vriendschap in de tribunes, de zetel of op café. We brengen de fans dichter bij de clubs en de clubs dichter bij de fans, ook via de samenwerking met onze nieuwe mediapartner Eleven Sports. De Pro League moet een sterk merk worden, synoniem voor voetbal en passie."