meest recent
- 09:13"Dit hebben we al 2 jaar niet meer gezien": onze commentatoren schatten de zeges van Club en Anderlecht in
- 08:35Vital Heynen kiest voor oosters avontuur: Belgisch volleybalbrein gaat aan de slag als bondscoach van China
- 08:21"Hij was toch zwaar gehavend": kinesist van Van Aert én Evenepoel geeft inkijk in hun revalidatieproces
- 07:21Eendracht Aalst en 6 andere amateurclubs krijgen (nog) geen licentie
- 06:51Colin Coosemans geeft emotionele speech na debuut voor Anderlecht: "Het was het allemaal waard"
- 06:43Wielerclub Wattage deelt awards uit: "Ruben is de pechvogel van het voorjaar"
- 06:21EK judo is geen hoofddoel, maar Belgen trekken met ambities naar Zagreb: "Je gaat naar EK om te winnen"
- 24/04Nicky Hayen ziet Thiago eindelijk weer scoren: "We hebben nooit het geloof in hem opgegeven"
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
- 24/04Belgische mannen laten steken vallen in kwalificaties op het EK turnen
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
Eleven Sports wil rechten Jupiler Pro League internationaal verkopen
Hoe de wedstrijden van 1A en 1B volgend seizoen tot in de huiskamer zullen komen, is nog niet duidelijk. Maar rechtenhouder Eleven Sports heeft grootse plannen om de Jupiler Pro League internationaal te vermarkten. Het is daarvoor een samenwerking aangegaan met het Spaanse multimediabedrijf Mediapro.
Eleven Sports werkt samen met Mediapro "om de zakelijke groei voor beide groepen te stimuleren" en "een meerwaarde te bieden aan de fans".
Het eerste project waarin beide mediabedrijven samenwerken, wordt de productie en distributie van het Belgisch profvoetbal. Ze beloven de voetbalfans "state-of-the-art-productie" de komende vijf seizoenen.
Waar de wedstrijden uiteindelijk te bekijken zullen zijn, is nog onduidelijk. Eleven kijkt niet alleen naar het internet, maar ook naar de digitale tv-kanalen. Een akkoord met providers Proximus, Orange of Telenet werd nog niet gevonden. Eleven hoopt ook een soort van "Netflix van het Belgische voetbal" op poten te zetten.
Mediapro, dat ook productietaken in onder meer La Liga, Serie A en Ligue 1 uitvoert, zal ook de Belgische mediarechten internationaal verkopen.