Anderlecht maakt "foutje" op nieuw shirt, maar past het niet meer aan

    In de nek is het oude logo van het Brussels gewest te zien.

    Er is een foutje geslopen in het ontwerp van de nieuwe shirts van Anderlecht. In de kraag van het thuisshirt staat het oude logo van het Brusselse Gewest, dat al vier jaar niet meer wordt gebruikt. Maar de club is niet van plan om de shirts nog aan te passen.

    Anderlecht heeft vorige week de wereld kennis laten maken met de truitjes voor het nieuwe voetbalseizoen. En na bijna 40 jaar staat daar geen BNP Paribas Fortis (of een voorganger) op, maar wel de nieuwe sponsors Candriam en DVV.

     

    Dat Anderlecht een trotse Brusselse club is, wordt benadrukt met een skyline van de hoofdstad op de voorkant van het thuisshirt en het logo van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in de kraag. Alleen vergat de ontwerper dat het logo van de goudkleurige irisbloem in 2015 werd vervangen door een modernere versie.

     

    “Het Brussels Gewest heeft ons daarop gewezen", geeft RSCA-woordvoerder David Steegen toe bij BRUZZ.  "We hebben daar vanuit de club een foutje gemaakt." Anderlecht is niet van plan om de truitjes nog aan te passen.

    De nieuwe vlag van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

    De oude vlag van het Brussel Hoofdstedelijk Gewest