meest recent
- 19/04Straf statement: Tchalou stuurt Asterix Avo dankzij kolkende zaal huiswaarts met 3-0-nederlaag in titelfinale
- 19/04BEKIJK - "Wulle gon no iejste!": Timmy Simons incasseert champagnedouche en zwengelt feestje bij Dender aan
- 19/04Anderlecht herpakt zich tegen Gent en legt druk bij Standard en OHL
- 19/04Dender keert na 15 jaar terug naar eerste klasse met klinkende zege: "Konden we alleen maar van dromen"
- 19/04BNXT League: dominant Luik speelt nummer 2 Den Bosch van het kastje naar de muur
- 19/04Dubbel feest in Antwerpen: Beerschot viert titel, Patro Eisden Maasmechelen op valreep in top 6
- 19/04BEKIJK - Heerlijke volley van Dewaele loodst KV Oostende naar veilige wateren na erg woelig seizoen
- 19/04Dender viert promotie, ook euforie bij KVO en Patro: ontdek alle uitslagen van de slotspeeldag in tweede klasse
- 19/04Grote hervorming van de wereldbekerkalender
- 19/04Evenepoel: "Ik voel me beter, alles gaat vrij goed"
- 19/04Pogacar is topfavoriet voor Luik-Bastenaken-Luik
- 19/04Bart Verhaeghe (Club Brugge): "Denk dat we te sterk waren voor de vorige trainer"
- 18/04Ruim verslag van PAOK - Club Brugge (0-2)
- 18/04BEKIJK - Een kansenkermis zonder échte climax: dit was Club Brugge-PAOK van vorige week
- 18/04BEKIJK - Rappende Julie Vanloo verbaast Otto-Jan Ham met stukje Eminem
- 17/04BEKIJK: Katarzyna Niewiadoma gaat over Demi Vollering en heerst op de Muur van Hoei
Voormalig topteam Williams overweegt renstal te verkopen
In de Formule 1 dreigt een legendarisch team van de grid te verdwijnen. Williams denkt het bordje "te koop" aan de gevel te hangen. Dat maakt het overkoepelende bedrijf bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.
Williams presteert de laatste jaren ondermaats in de Formule 1 en ook de cijfers van het bedrijf kleuren rood. De firma leed een verlies van bijna 15 miljoen euro en vreest dit jaar als gevolg van de coronacrisis voor nog grotere financiële problemen.
Het bedrijf onderzoekt allerlei mogelijkheden, waaronder verkoop van de renstal. Geïnteresseerde partijen kunnen zich melden.
Williams, een roemruchte renstal in de Formule 1 die 9 wereldtitels pakte bij de constructeurs en 7 wereldkampioenen leverde, verkeert ook in sportief opzicht in de problemen.
Het team van Sir Frank Williams, nu geleid door zijn dochter Claire, heeft twee slechte jaren achter de rug. De coureurs George Russell en Robert Kubica reden vorig seizoen vrijwel steeds achteraan. Alleen Kubica wist 1 punt te scoren voor het WK.
De 9 wereldtitels van Williams in de Formule 1:
- 1980: Alan Jones (Aus) en Carlos Reutemann (Arg)
motor: Ford
- 1981: Alan Jones (Aus) en Carlos Reutemann (Arg)
motor: Ford
- 1986: Nigel Mansell (GBr) en Nelson Piquet (Bra)
motor: Honda
- 1987: Nigel Mansell (GBr) en Nelson Piquet (Bra)
motor: Honda
- 1992: Nigel Mansell (GBr) en Riccardo Patrese (Ita)
motor: Renault
- 1993: Damon Hill (GBr) en Alain Prost (Fra)
motor: Renault
- 1994: Damon Hill (GBr) en Ayrton Senna (Bra)/David Coulthard (GBr)/Nigel Mansell (GBr)
motor: Renault
- 1996: Damon Hill (GBr) en Jacques Villeneuve (Can)
motor: Renault
- 1997: Jacques Villeneuve (Can) en Heinz-Harald Frentzen (Dui)
motor: Renault
Bij de rijders is Williams goed voor 7 wereldtitels: in 1980, 1982, 1987, 1992, 1993, 1996 en 1997.
Renault: "Wij blijven in de Formule 1"
De Franse autobouwer Renault kondigde vrijdag een besparingsplan aan, maar dat heeft geen gevolgen voor het engagement van het bedrijf in de Formule 1. Dat benadrukte topvrouw ad interim Clotilde Delbos.
"Wij hebben het al eerder in het openbaar gezegd en wij bevestigen hierbij dat wij geëngageerd blijven in de F1", stelde Delbos in een telefonisch onderhoud met analisten waarbij ze het plan om 15.000 banen te willen schrappen toelichtte.
Volgens de Renault-topvrouw speelt het budgetplafond dat in de F1 wordt ingevoerd in de kaart van Renault. "De aankondiging van de nieuwe reglementen omtrent het beperken van de uitgaven is heel goed nieuws voor ons want wij moeten minder investeren in deze tak dan sommige van onze concurrenten die veel geld uitgeven. Dus wij zijn en blijven in de Formule 1."