meest recent
- 21:35Euro Hockey League: Alexander Hendrickx & co beginnen finaleweekend met kleine zege
- 21:08Xabi Alonso naar Bayern München? "Wordt waarschijnlijk onmogelijk"
- 20:15Is een onthoofde Ronde van Vlaanderen nu een vloek of een zegen voor Mathieu van der Poel?
- 19:25Club YLA en hoofdcoach Heleen Jaques gaan in onderling overleg uit elkaar
- 18:12Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? Extra gewicht, maar wel veiliger "én aerodynamischer"
- 17:54Bewindvoerder KV Oostende ziet "twee concrete pistes" in overnamedossier: "Het gaat de goede richting uit"
- 17:28Gespot op het parcours van de Ronde van Vlaanderen: Vollering, Mohoric, Declercq en... Van Avermaet
- 17:07Vollering wuift insinuaties weg: "Mijn toekomst speelt zondag geen rol, ben alleen met SD Worx-Protime bezig"
- 20:21Lotte Kopecky gaat voor 3 op een rij in de Ronde van Vlaanderen
- 20:20Kunnen renners binnenkort fietsen met airbag?
- 20:18Van Aert is vanmiddag geopereerd: "Giro? Ik denk dat je moet realistisch zijn..."
- 15:28Wielerfans balen door uitvallen van Van Aert: "Valpartij om misselijk van te worden"
- 15:26Na de zware val in Dwars door Vlaanderen: kan renner beter beschermd worden?
- 27/03Sammy Neyrinck maakt portret van Kopecky: "Met zo een trui in België, ben je gewoon een superheld"
- 27/03Het journaal 19u met o.a. spectaculaire 2-2 van de Rode Duivels tegen Engeland
- 27/03Vandegoor: "Van Aert heeft al zijn deel van de pech gehad"
Voormalig topteam Williams overweegt renstal te verkopen
In de Formule 1 dreigt een legendarisch team van de grid te verdwijnen. Williams denkt het bordje "te koop" aan de gevel te hangen. Dat maakt het overkoepelende bedrijf bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.
Williams presteert de laatste jaren ondermaats in de Formule 1 en ook de cijfers van het bedrijf kleuren rood. De firma leed een verlies van bijna 15 miljoen euro en vreest dit jaar als gevolg van de coronacrisis voor nog grotere financiële problemen.
Het bedrijf onderzoekt allerlei mogelijkheden, waaronder verkoop van de renstal. Geïnteresseerde partijen kunnen zich melden.
Williams, een roemruchte renstal in de Formule 1 die 9 wereldtitels pakte bij de constructeurs en 7 wereldkampioenen leverde, verkeert ook in sportief opzicht in de problemen.
Het team van Sir Frank Williams, nu geleid door zijn dochter Claire, heeft twee slechte jaren achter de rug. De coureurs George Russell en Robert Kubica reden vorig seizoen vrijwel steeds achteraan. Alleen Kubica wist 1 punt te scoren voor het WK.
De 9 wereldtitels van Williams in de Formule 1:
- 1980: Alan Jones (Aus) en Carlos Reutemann (Arg)
motor: Ford
- 1981: Alan Jones (Aus) en Carlos Reutemann (Arg)
motor: Ford
- 1986: Nigel Mansell (GBr) en Nelson Piquet (Bra)
motor: Honda
- 1987: Nigel Mansell (GBr) en Nelson Piquet (Bra)
motor: Honda
- 1992: Nigel Mansell (GBr) en Riccardo Patrese (Ita)
motor: Renault
- 1993: Damon Hill (GBr) en Alain Prost (Fra)
motor: Renault
- 1994: Damon Hill (GBr) en Ayrton Senna (Bra)/David Coulthard (GBr)/Nigel Mansell (GBr)
motor: Renault
- 1996: Damon Hill (GBr) en Jacques Villeneuve (Can)
motor: Renault
- 1997: Jacques Villeneuve (Can) en Heinz-Harald Frentzen (Dui)
motor: Renault
Bij de rijders is Williams goed voor 7 wereldtitels: in 1980, 1982, 1987, 1992, 1993, 1996 en 1997.
Renault: "Wij blijven in de Formule 1"
De Franse autobouwer Renault kondigde vrijdag een besparingsplan aan, maar dat heeft geen gevolgen voor het engagement van het bedrijf in de Formule 1. Dat benadrukte topvrouw ad interim Clotilde Delbos.
"Wij hebben het al eerder in het openbaar gezegd en wij bevestigen hierbij dat wij geëngageerd blijven in de F1", stelde Delbos in een telefonisch onderhoud met analisten waarbij ze het plan om 15.000 banen te willen schrappen toelichtte.
Volgens de Renault-topvrouw speelt het budgetplafond dat in de F1 wordt ingevoerd in de kaart van Renault. "De aankondiging van de nieuwe reglementen omtrent het beperken van de uitgaven is heel goed nieuws voor ons want wij moeten minder investeren in deze tak dan sommige van onze concurrenten die veel geld uitgeven. Dus wij zijn en blijven in de Formule 1."