Ga naar de inhoud

 klassement

naampuntenploeg
1
Primož Roglic
4237,00
Jumbo - VismaTJV
2
Tadej Pogacar
3055,00
UAE Team EmiratesUAD
3
Wout van Aert
2700,00
Jumbo - VismaTJV
4
Mathieu van der Poel
2040,00
Alpecin - FenixAFC
5
Jakob Fuglsang
1961,00
Astana Pro TeamAST
6
Julian Alaphilippe
1795,83
Deceuninck - Quick-StepDQT
7
Richie Porte
1733,00
Trek - SegafredoTFS
8
Diego Ulissi
1671,00
UAE Team EmiratesUAD
9
Arnaud Démare
1550,00
Groupama - FDJGFC
10
Marc Hirschi
1430,00
Team SunwebSUN
ploegpunten
1
Jumbo - Visma
9919,00
2
Deceuninck - Quick-Step
9776,16
3
UAE Team Emirates
8503,00
4
INEOS Grenadiers
7628,33
5
Team Sunweb
7582,71
6
BORA - hansgrohe
6738,50
7
Astana Pro Team
6612,00
8
Trek - Segafredo
6591,00
9
Groupama - FDJ
5614,00
10
EF Pro Cycling
5576,99
ploegpunten
1
Frankrijk
9542,83
2
Slovenië
8824,00
3
België
8530,00
4
Italië
7375,00
5
Australië
6468,00
6
Nederland
6249,00
7
Denemarken
5423,00
8
Groot-Brittannië
5299,16
9
Duitsland
5242,83
10
Spanje
4992,00

Patrick Lefevere: "Ik heb het niet meer nodig om dit soort gevechten te leveren"

 do 7 mei 2020 09:51
Patrick Lefevere hoopt dat de hertekende kalender afgewerkt kan worden.
Patrick Lefevere hoopt dat de hertekende kalender afgewerkt kan worden.

Door de coronacrisis hebben veel sponsors uit de wielerwereld het moeilijk. Patrick Lefevere (Deceuninck-Quick Step) toont begrip voor de sponsors. "Voor het eerst in mijn leven ben ik heel nederig."

Lefevere: "Als we 1 uppercut krijgen, zijn we dood"

Voor Patrick Lefevere en alle wielerbazen is dit geen gemakkelijke periode. Want hoe zullen de sponsors uit deze coronacrisis komen?

 

"Ik ben van nature een bokser en momenteel lig ik op de koord. We hebben niet veel te zeggen, want als we 1 uppercut krijgen zijn we dood", vertelt Lefevere in Extra Time Koers.

 

"Mijn bedienden staan op technische werkloosheid. Renners moeten ook inleveren. Maar eigenlijk gaat het erom wat de sponsors nog willen betalen."

 

"Als morgen sponsor X, Y of Z zegt: “Sorry, we hebben al 4 maanden geen exposure meer, wij betalen niet meer”, dan is dat zo", zegt Lefevere.

 

"Terwijl de sponsors vorig jaar 57 keer meer exposure kregen dan ze verwacht hadden. Maar dat is een contract en we hebben het vervuld."

 

Lefevere toont wel begrip voor de sponsors. "Verkoop vandaag maar eens een raam, vloer, matras of auto. Ik heb begrip voor alles. Voor het eerst in mijn leven ben ik heel nederig."

Lefevere: "Wil ik nog wel doorgaan tot in 2021?"

Lefevere houdt tijdens de coronacrisis goed contact met zijn sponsors. "En ze zeggen allemaal: "Dit is een moeilijke periode, we moeten even praten, maar we willen wel door tot in 2021." Maar wil ik dat wel?"

 

"Ik heb het niet meer nodig om dit soort gevechten te leveren. Als er nog een opstoot komt van het coronavirus, dan is het voor mij voorbij. Ik heb geen zin
om door het slijk te kruipen.” 

VIDEO: Lefevere over de sponsoring

Herbekijk de integrale uitzending van Extra Time Koers