• home
  • video
  • pas verschenen

    Na bijna 40 jaar vragen Anderlecht en sponsor BNP Paribas Fortis de scheiding aan

    De bank verdwijnt van de borst van de Anderlecht-spelers.

    De shirts van Anderlecht zullen er volgend seizoen anders uitzien. Trouwe partner BNP Paribas Fortis stopt als shirtsponsor van de Brusselse club. "We hebben samen besloten om het bestaande contract te beëindigen", klinkt het op de clubwebsite.

    Al sinds begin de jaren 80 stond er op de wedstrijdshirts van Anderlecht het logo van BNP Paribas Fortis, toen nog Generale Bank. Door de jaren heen veranderde het logo samen met de naam van de bank, maar de samenwerking met paars-wit bleef al die jaren ongeschonden.

     

    Met de sponsor op de borst pakte Anderlecht 17 titels en 4 bekers, maar na 39 jaar zetten de partijen toch een punt achter hun huwelijk. "We hebben samen besloten om het bestaande contract te beëindigen", staat er na weken van geruchten te lezen op de clubwebsite.

     

    Karel Van Eetvelt, CEO van Anderlecht, wil de sponsor vooral bedanken. Ook voor de manier waarop de samenwerking nu stopt. “We kunnen samen terugblikken op vele mooie sportieve momenten. We hebben altijd een open relatie gehad en wisten dus al langer dat BNP Paribas Fortis het partnership opnieuw wilde evalueren. We hebben voor snelle duidelijkheid gekozen."

     

    "Anderlecht heeft nu de kans om andere partners te zoeken. De gesprekken met de nieuwe sponsors zitten in een afrondende fase. Op het gepaste tijdstip zal RSCA daarover communiceren en zal blijken dat we absoluut gewapend zijn voor een mooie toekomst.”

    Ook Michel Verschueren heeft fijne herinneringen aan de lange samenwerking