• home
  • video
  • pas verschenen

    CEO Anderlecht: "Impact corona zullen clubs pas volgend seizoen of daarna voelen"

    Karel Van Eetvelt is sinds 1 april CEO van RSC Anderlecht.

    Karel Van Eetvelt is sinds 1 april CEO van RSC Anderlecht.

    Hoe hard zal het Belgische voetbal getroffen worden door de coronacrisis? "De teams die zich het best voorbereiden op de impact, zullen het best door deze crisis geraken", zegt Karel Van Eetvelt, CEO van Anderlecht.

    "Ook voor Anderlecht en partners is dit onzekere tijd"

    Karel Van Eetvelt is ondertussen 1 maand CEO van RSC Anderlecht. In omstandigheden die hij zich vooraf niet had kunnen inbeelden.

     

    "COVID-19 had ik niet zien aankomen toen ik begin januari aan het onderhandelen was met Marc Coucke om naar Anderlecht te komen", zegt Van Eetvelt.

     

    "Dit maakt de uitdaging een stuk groter, boeiender en interessanter. Het biedt ook wel opportuniteiten om zaken op een andere manier aan te pakken. In zekere zin is dat ook wel interessant voor mij."

     

    Maakt Anderlecht zich grote zorgen over de gevolgen van de coronacrisis? "COVID-19 maakt het moeilijker om met nieuwe partners overeenkomsten te maken. Dit is ook voor Anderlecht en partners een heel onzekere tijd."

     

    "We weten niet wanneer we nog eens een voetbalwedstrijd zullen kunnen organiseren, we weten niet wanneer we publiek zullen kunnen toelaten en  we weten niet wanneer we commerciële activiteiten kunnen organiseren waar contact noodzakelijk is."

    "De echte impact zullen we pas na dit seizoen zien"

    Van Eetvelt verwacht dit seizoen nog niet meteen problemen voor voetbalteams. Maar wel daarna.
     

    "Ik ben zeker dat we het economisch effect van COVID-19 allemaal pas later zien. Dat effect zal helaas ook vrij lang duren."

     

    "Vandaag beperkt de impact zich bij Anderlecht tot commerciële partners die ons vragen stellen en met ons in discussie gaan over hoe de toekomst er zal uitzien. Onze partners hebben ook vragen over de afspraken die we gemaakt hebben. Maar het zet ons scherp om naar alternatieven te zoeken."


    "De echte impact verwacht ik pas volgend seizoen of misschien zelfs daarna. Diegenen die zich daar het best op voorbereiden, zullen het best door deze crisis geraken."

     

    "Bij Anderlecht zijn we al van in het begin van de crisis bezig met het zoeken naar alternatieve manieren om toch toegevoegde waarde te creëren voor onze fans en onze commerciële partners."

    Bij Anderlecht zijn we al van in het begin van de crisis bezig met het zoeken naar alternatieve manieren om toch toegevoegde waarde te creëren voor onze fans en onze commerciële partners.

    Karel Van Eetvelt

    "Nieuwe partner maken we tegen begin volgend seizoen bekend"

    Anderlecht maakte vandaag ook bekend dat de wegen van het team en shirtsponsor BNP Paribas na bijna 40 jaar scheiden.

     

    "De leidinggevenden binnen de club en de mensen van BNP zijn niet over één nacht ijs gegaan. Het moest ooit gebeuren dat we elke onze eigen weg zouden gaan. Maar voor beide partijen is het nooit leuk als het moment daar is."

     

    Er staat wel een nieuwe partner klaar. "We willen dat heel snel afronden", zegt Van Eetvelt. Maar we zullend dat pas communiceren tegen het begin van volgend seizoen. Voor eind juni mogen we daar niks over zeggen."

    Bekijk het interview met Karel Van Eetvelt