• home
  • video
  • pas verschenen

    NBA en WNBA verkopen mondkapjes met clublogo's voor goeie doel

    Alle basketbalclubs in Noord-Amerika gaan mondmaskers verkopen met het logo van hun club erop. Dat opbrengst gaat naar de voedselbanken in de VS en Canada.

    Net als in België is er in de Verenigde Staten en Canada steeds meer vraag naar mondkapjes. De NBA en WNBA spelen daar handig op in door gepersonaliseerde maskertjes op de markt te brengen.

     

    "We kunnen allemaal helpen om de impact van het coronavirus te verminderen. Bijvoorbeeld door onze neus en mond in het openbaar te bedekken", zegt Kathy Behrens namens de NBA. 

     

    "Met dit nieuwe productaanbod kunnen NBA- en WNBA-fans zich aan deze richtlijnen houden, terwijl ze ons helpen de mensen te steunen die rechtstreeks door de coronacrisis zijn getroffen."

     

    De maskers worden verkocht tegen 14,99 doller per stuk of 24,99 dollar voor 3 stuks.

    Akkoord om salarissen met 25% te verminderen

    Intussen zou er ook een akkoord zijn tussen de clubs en de spelers om vanaf 15 mei de salarissen met 25% terug te schroeven, zo meldt sportzender ESPN.

     

    Alle spelers in de NBA hebben een "force majeure"-clausule in hun contract, die de werkgevers de mogelijkheid geeft een deel van het loon in te houden als er geen wedstrijden gespeeld kunnen worden. Een pandemie staat expliciet vermeld in deze clausule.