meest recent
- 24/04Nicky Hayen ziet Thiago eindelijk weer scoren: "We hebben nooit het geloof in hem opgegeven"
- 24/04Titelambities Liverpool krijgen in Merseyside Derby tegen Everton serieuze klap
- 24/04In minuut 96 en 99! Met ferm slotoffensief knokken De Ketelaere en Atalanta zich naar de bekerfinale
- 24/04Supporter Anderlecht overleden tijdens wedstrijd tegen Cercle Brugge: "Voetbal plots irrelevant"
- 24/04Mag er een kruis over Racing Genk voor de titel? Dit is het voorlopige klassement
- 24/04Anderlecht verdedigt met verve leidersplaats, maar houdt hart vast na blessures Dreyer en Schmeichel
- 24/04Opvallende plottwist bij Barcelona: "Xavi blijft dan toch als coach"
- 24/04Swingend Club Brugge blaast Racing Genk helemaal weg en zet titelambities extra kracht bij
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
- 24/04Belgische mannen laten steken vallen in kwalificaties op het EK turnen
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
Sporza's coronatips met Aster Nzeyimana: "Als ik nog game, is het Red Dead Redemption"
Omdat de verveling hier en daar begint toe te slaan, geven de Sporza-gezichten tijdens de paasvakantie hun tips om de tijd op een nuttige manier te doden. Wat moet je lezen? Waarnaar moet je luisteren? En wat moet je bekijken? Vandaag: de tips van Aster Nzeyimana.
Films
- Maffiafilms: mijn favoriete films zijn klassieke maffiafilms als "The departed", "Goodfellas" en de "Godfather"-trilogie. Niet voor niets all time classics.
- "Still Walking" (Hirokazu Kore-eda): een heerlijk Japans drama uit 2008 over een gezin dat jaren geleden een zoon verloor en waar sindsdien niets meer hetzelfde is. Onlangs zag ik ook Oscarwinnaar Parasite: heel erg goed!
- "All of us" (Willem Wallyn): niet alleen erg pakkend en emotioneel, maar ook heel grappig.
TV-series
Het aantal favoriete tv-series dat ik heb, is echt niet te overzien. The usual suspects zoals "Peaky Blinders", "Narcos", "Walking Dead", "Game of Thrones", "House of Cards",... Die heb ik allemaal verslonden. Maar ook alles met geschiedenis, zoals bijvoorbeeld The Last Kingdom". De documentaire "Tiger King" is dan weer echt een mindfuck. En ook "Russian Doll" is super. Maar mijn all time favourite is wellicht "Deadwood".
Uit het voorgaande lijstje zullen jullie al begrepen hebben dat ik het omgekeerde ben van een seriesnob: ik kijk echt naar alles. Op televisie zelf hou ik het tegenwoordig vooral bij actuaprogramma's.
Boeken
Ik ben op zich geen grote boekenlezer, ik hou het meestal bij voetbalmagazines. Toch heb ik niet zo lang geleden de hele reeks van "A Song of Ice and Fire" uitgelezen, de boeken waar Game of Thrones op gebaseerd is. Die zijn echt top. Een perfecte manier om even weg te vluchten van het trieste quarantainebestaan.
Podcasts
- "The football ramble": de beste voetbalpodcast ter wereld, ik blijf er naar luisteren. Eigenlijk gaat het vaker over iets anders dan voetbal.
- "Björn in the USA" (Björn Soenens): ik vind de podcasts van Björn Soenens geweldig. Goeie storytelling en zijn stem is fantastisch. Zeker als hij oude of recente Amerikaanse verhalen opdist.
Games
- "Red Dead Redemption" (Rockstar Games): voor mij blijven dit de allerbeste games, zowel de oude als de nieuwe versies. De weinige keren dat ik nog game, speel ik dit.
- "Football Manager" (Sega): dit game blijft koning en is uiteraard véééééél beter dan FIFA. Daar hoef ik weinigen van te overtuigen, denk ik.