meest recent
- 13:38BEKIJK - "Het is écht niet te eten": José De Cauwer proeft gelletje met stoofvlees-smaak
- 13:24Thuisrijder Landa moet Remco Evenepoel door het Baskenland gidsen: "We hebben een sterk blok"
- 13:15"Believe and Achieve": ambitieus vijfjarenplan moet vrouwenvoetbal in België omhoogstuwen
- 13:11Bekerfinales in het handbal: doelpuntenkermis Sint-Truiden en carnaval in Eupen?
- 12:31Krijgen we een natte Ronde van Vlaanderen? "Vooral na de middag zijn buien mogelijk"
- 12:22Geen Jasper Philipsen in de Ronde van Vlaanderen, Gianni Vermeersch staat de topfavoriet bij
- 12:13Spanjaard met flandrienkop die ook graag porno-acteur was geworden: wie is Ronde-outsider Oier Lazkano?
- 12:07BEKIJK - "Het weegt niet meer dan extra drinkbus": zó werkt een airbag voor wielrenners
- 13:40Kan Cercle Brugge een rol van betekenis spelen in de Champions' Play-offs?
- 13:38Jasper Philipsen staat niet aan de start van de Ronde van Vlaanderen
- 28/03Orthopedisch chirurg Steven Claes: "Verbazingwekkend hoe veerkrachtig die atleten zijn"
- 28/03Lotte Kopecky gaat voor 3 op een rij in de Ronde van Vlaanderen
- 28/03Kunnen renners binnenkort fietsen met airbag?
- 28/03Van Aert is vanmiddag geopereerd: "Giro? Ik denk dat je moet realistisch zijn..."
- 28/03Wielerfans balen door uitvallen van Van Aert: "Valpartij om misselijk van te worden"
- 28/03Na de zware val in Dwars door Vlaanderen: kan renner beter beschermd worden?
Jupiler Pro League verovert de wereld: op tv in Zuid-Korea, Midden-Oosten en Afrika
Spring Media, dat namens de Pro League de internationale mediarechten voor de Jupiler Pro League vermarkt, heeft de Belgische uitzendrechten verkocht in Italië, Duitsland, Rusland, Zuid-Korea, India, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. "De Belgische competitie is een van de snelst groeiende ter wereld", klonk het gisteren in een persbericht.
Spring Media nam begin 2019 het exclusief adviescontract over van MP & Silva. De Italiaanse rechtenhouders gingen in 2018 failliet. Sinds de samenwerking met het in Stockholm gevestigde mediabedrijf zette de Belgische eerste klasse voet aan de grond in heel wat nieuwe voetbalmarkten.
In Europa werden deals beklonken met het Italiaanse Sportitalia, het Duitse Sport1 en Sportdigital Fussball, het Russische Match TV en het Oekraïense Football Channell. In Zuid-Korea verwierf Eclat Entertainment, de mediagroep achter betaalzender SpoTV, de rechten.
Eerder was de Jupiler Pro League onder meer al te zien op de Japanse commerciële zender Sky PerfecTV, op Arena Sport in de Balkan, S Sport in Turkije en Viasat in Scandinavië.
De contractonderhandelingen met tv-zenders in India, het Midden-Oosten en Noord-Afrika zitten in een finale fase. "De Belgische competitie is nu verspreid over alle grote continenten", slaat José Moreno, vennoot bij Spring Media, zich op de borst. "De kwaliteit van het Belgische voetbal neemt toe. De samenwerking met de Pro League is een succesverhaal geworden."
Dat bevestigt ook Pierre François, CEO van de Pro League: "Ons publiek wordt steeds internationaler. De Belgische competitie is steeds prominenter aanwezig in Europa. De volgende stap is om internationaal te groeien."