meest recent
- 06:21EK judo is geen hoofddoel, maar Belgen trekken met ambities naar Zagreb: "Je gaat naar EK om te winnen"
- 24/04Nicky Hayen ziet Thiago eindelijk weer scoren: "We hebben nooit het geloof in hem opgegeven"
- 24/04Titelambities Liverpool krijgen in Merseyside Derby tegen Everton serieuze klap
- 24/04In minuut 96 en 99! Met ferm slotoffensief knokken De Ketelaere en Atalanta zich naar de bekerfinale
- 24/04Supporter Anderlecht overleden tijdens wedstrijd tegen Cercle Brugge: "Voetbal plots irrelevant"
- 24/04Mag er een kruis over Racing Genk voor de titel? Dit is het voorlopige klassement
- 24/04Anderlecht verdedigt met verve leidersplaats, maar houdt hart vast na blessures Dreyer en Schmeichel
- 24/04Opvallende plottwist bij Barcelona: "Xavi blijft dan toch als coach"
- 24/04Evenepoel en Van Aert revalideren bij zelfde kinesist
- 24/04Belgische mannen laten steken vallen in kwalificaties op het EK turnen
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
Het verhaal van Hashtag United: van YouTube-fenomeen tot kampioen
Heeft u ooit al gehoord van Hashtag United? Deze ploeg kroonde zich gisteren tot kampioen in de tiende klasse van Engeland. Hashtag United is geen gewone ploeg. Het team ontstond in 2016 als experiment op YouTube, maar is in theorie nu amper acht titels verwijderd van de Premier League.
We keren dus terug naar 2016. Spencer Owen, een bekende YouTuber, richtte toen Hashtag United op. Het doel was om exhibitiewedstrijden te spelen met vrienden onder elkaar en dit telkens uit te zenden op YouTube. Het moest iets ludieks voorstellen, maar al snel kreeg het kanaal veel belangstelling op de videosite.
Intussen is Hashtag United uitgegroeid tot een van de meest bekeken YouTube-kanalen onder de Engelse voetbalclubs. Enkel de "Big Six" uit de Premier League lokken meer kijkers. Het legde het team geen windeieren. Intussen werden lucratieve sponsordeals afgesloten met het spel Football Manager, Coca Cola en Adidas.
"Dit is nog maar het begin"
En het internetfenomeen Hashtag United blijft maar groeien. Bij aanvang van dit voetbalseizoen werd er beslist om aan te treden in de Eastern Counties League Division One South, de tiende klasse in Engeland.
Gisteren volstond een 1-1 gelijkspel om de titel binnen te rijven, wat een manier om je eerste seizoen ooit te eindigen. "En dit is nog maar het begin", liet een ambitieuze eigenaar Spencer Owen weten op Twitter.
"Het is ongelooflijk wat we hier op drie jaar tijd allemaal verwezenlijkt hebben", aldus Owen. "Waar eindigt dit? Waar staan we binnen een paar jaar? Dromen mag, want het is op deze manier dat we nu kampioen zijn geworden."