meest recent
- 15/04Gerben Thijssen past door enkelblessure voor Giro, maar maakt wel Tour-debuut: "Een kinderdroom"
- 12/03BEKIJK: Op sneeuwklas met Remco Evenepoel en Tadej Pogacar op het parcours van de Tour
- 11/03Wereldkampioen Remco Evenepoel verkent slottijdrit van de Tour: "Mooi maar lastig"
- 24/01Geraint Thomas doet dubbel Giro-Tour dit jaar: "Ik kon niet kiezen"
- 21/01Alberto Contador daagt Tadej Pogacar uit: "Ga voor de triple in de Vuelta!"
- 18/01ASO verandert niet van koers en kiest voor dezelfde 22 teams als vorig jaar in de Tour
- 10/01Giro, Tour of Vuelta: welke grote ronde rijden de kopmannen in 2024?
- 09/01Remco Evenepoel gaat een eerste keer de Ronde van Frankrijk rijden: "Ik wil sowieso een rit winnen"
- 15/04Gerben Thijssen past door enkelblessure voor Giro, maar maakt wel Tour-debuut: "Een kinderdroom"
- 12/03BEKIJK: Op sneeuwklas met Remco Evenepoel en Tadej Pogacar op het parcours van de Tour
- 11/03Wereldkampioen Remco Evenepoel verkent slottijdrit van de Tour: "Mooi maar lastig"
- 24/01Geraint Thomas doet dubbel Giro-Tour dit jaar: "Ik kon niet kiezen"
- 21/01Alberto Contador daagt Tadej Pogacar uit: "Ga voor de triple in de Vuelta!"
- 18/01ASO verandert niet van koers en kiest voor dezelfde 22 teams als vorig jaar in de Tour
- 10/01Giro, Tour of Vuelta: welke grote ronde rijden de kopmannen in 2024?
- 09/01Remco Evenepoel gaat een eerste keer de Ronde van Frankrijk rijden: "Ik wil sowieso een rit winnen"
Geen technische fraude in Tour 2018
Controles op technische fraude in de Tour de France hebben geen inbreuken vastgesteld. Dat meldt de UCI, de Internationale Wielerunie.
Geen motortjes te bespeuren dit jaar in de Tour de France. In een update over technische fraude meldt de UCI dat alle tests een negatief resultaat opleverden.
Er werd getest met magneetgolven en warmtecamera's, en de UCI experimenteerde ook met trackers. Deze moeten in de toekomst verborgen motortjes kunnen opsporen op elk moment van de koers.
De tests vonden dagelijks plaats, zowel bij de start van de etappes als na elke rit. Vijf tot tien fietsen werden elke keer onderzocht, waaronder die van de ritwinnaar en de geletruidrager.
UCI-voorzitter David Lappartient was althans tevreden. "We werken aan nieuwe technologieën en danken de ploegen die hieraan hebben meegewerkt. Het doel is de verdenking weg te halen en de geloofwaardigheid van onze sport in stand te houden."